Bu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar Eğitiminde yaratıcı dramanın yerinin incelenmesi, bir öğretim yöntemi olarak yaratıcı dramanın Görsel Sanatlar Eğitimi derslerinde yerini almasıdır. Araştırma, Giriş, Sanat ve Sanat Eğitimi, Görsel Sanatlarda Öğretim Yöntem Ve Teknikleri, Çocuk ve Yaratıcılık, Oyun, Drama, Sonuç ve Değerlendirme olmak üzere Yedi bölümden oluşmaktadır. Sanat, insanla çevresi arasında denge sağlayan bir olgudur. İnsanla çevresi arasındaki denge hiç bitip tükenmeyeceğinden dolayı sanat eğitimi de sonsuza kadar bir zorunluluk olacaktır. Bu nedenden dolayı sanat eğitimi, bireyin istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikte programlanmalı, uygulanmalı, yeni çağdaş sanat eğitimi yaklaşımları, öğretim yöntem ve teknikleri takip edilmelidir. Sonuç olarak bu tezde süregelen eğitim ve öğretim yöntemleri araştırılmış, Görsel Sanat eğitimi ve Eğitsel Yaratıcı Dramanın amaçları, ilkeleri gözden geçirilmiş, benzer yönlerinin çokluğu dikkat çekmiştir. Sanat etkinliğinde de dramada da merak etme, araştırma. keşfetme, içselleştirme sonucunda bir davranış, ürün ortaya koyma vardır. Her ikisinde de yaratıcılık ve eğitim söz konusudur. Yaratıcı Eğitsel Drama, yaratıcılığı geliştiren Bir eğitim Yöntemi ve yaratıcı bireyi yetiştiren başlı başına bir alandır. En etkin eğitim yöntemi; yaparak, yaşayarak, eğlenerek olduğuna göre, Sanat Eğitiminde de drama yolu ile eğitim en etkili yöntemdir.
The purpose of this study is to examine the place of creative drama at Visual Arts Education and to make creative drama hold its place at Visual Arts Education courses as an education method. Study is consisted of seven chapters as: Introduction, Art and Art Education, Teaching Method and Technics at Visual Arts, Child and creativity, Play and Drama, Consequence, Assessment. Art is a phenomenon that provides a balance between man and its environment. Since the balance between man and its environment will never come to an end, art education will forever be an obligation. Therefore, art education shall be programmed and practiced properly as to meet the needs and demands of individuals and teaching method and technics shall be followed. In conclusion, through this study continuing education and teaching methods have been researched, the goals and principles of Visual Arts Education and Educational Creative Drama have been reviewed and it is seen that they have many similar aspects. Both artistic activity and drama involves producing a behaviour and an outcome as a result of wonder, reseaching, exploration and internalizing. Both are the processes of creativeness and education. Creative Educational Drama is an education method that improves creativeness and on its own a field that brings up creative individual. That the most efficient education method is the learning by acting, living and enjoying, drama method is the most efficient education method when the Arts Education is considered.