Gardner tarafından 1983 yılında ortaya konan çoklu zekâ kuramına göre, insan zekâsı tek bir faktörle açıklanamayacak kadar çok sayıda yeteneğin bileşiminden oluşmaktadır. İnsanlar farklı alanlarda yeteneklere, potansiyellere sahiptirler. Bireylerin sahip olduğu bu yetenekleri ?Zekâ alanları? olarak tanımlayan Gardner'a göre, 8 farklı zekâ alanı bulunmaktadır. Bu kurama bağlı olarak, öğrencilerin farklı boy, şekil, renk, cinsiyet ve kişiliklere sahip olması gibi, her birinin farklı tercihleri, ilgi alanları, öğrenme türleri, yetenek düzeyleri, güçlü ve zayıf yanlarının olduğu da göz ardı edilmemelidir. Birbirinden farklı zekâ alanlarına sahip öğrencilerin, farklı öğrenme ortamları oluşturularak daha iyi öğrenebilecekleri dikkate alınarak Çoklu Zekâ Kuramına uygun planlarla eğitim- öğretim gerçekleştirilmelidir. Bu çalışmanın amacı İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 6. sınıf ünitelerinde Çoklu Zekâ Kuramının etkili ve verimli bir şekilde nasıl kullanılabileceğini tespit etmektir. Her bir zekâ alanına yönelik uygulanan etkinliklerle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde öğrenme zevkli hale gelecek ve öğrencilerin motivasyon ve dikkatleri yüksek düzeyde kalacaktır. Klasik yöntem ve tekniklerle yapılan eğitim sonucunda kazanılan ezberlemeci tutumun yerini anlamlı öğrenme alarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin verimlilik artacaktır.
Theory of Multiple Intellegence developed by Gardner in 1983 proposes that human intellegence is a combination of capabilities that cannot be explained by a single factor. Human beings have individual dissimilarities in capabilities and potentials. According to Gardner, who describes the capabilities of individuals as ?intelligence fields?, there are eight different intelligence fields. In connection to this theory justlike the students having difffent tallness, shape, colour gender and personality each of them may have different preferences, interest, learning types, capability levels, strenghts and weaknesses. Considering that the students, having different intellegence fields, may learn better by developing different learning mediums, the training should be performed by schemes in conformation with theTheory of Multiple Intellegence The object of this study is to determine how Theory of Multiple Intellegence can be used productively and efficiently in Class 6 units of Primary School Religion and Moral Science Lessons. By activities implemented according to each intelligence field, learning will become delightfuly amusing in Religion and Moral Science Lessons and the motivation and the attention of the students will be in highest levels. Efficiency in Religion and Moral Science Lessons will increase as expressive learning will take place of learning by memorization that is a result of classical learning methods and learning technics