İbn Hacer, hadis usulünün olgunluk döneminde yaşamış bir âlimdir. İlme olan düşkünlüğü ile birçok âlimin Kitabını daha çok küçük yaşlarda okumuş çoğunu da ezberlemiştir. İbn Hacer, İbnu's-Salâh'ın Ulûmu'l-Hadis isimli hadis usulü kitabını, Nuhbetü'l-Fiker'de özetlemiş, daha sonra, onu Nüzhetün-Nazar'da genişletmiştir. İbn Hacer'in hadis usulü sistematiğini göstermesi bakımından en önemli kitabı, Nüzhetü'n-Nazar'dır. İbnu's-Salâh ve Irâkî'ye yönelik eleştirilerini topladığı, en- Nüket alâ İbni's Salâh, diğer âlimlerden farklı yönlerini göstermesi açısından önemlidir. en-Nüket'te İbnu's Salâh'a itirazları, râvinin kimliği ve tanımlarında yoğunlaşmıştır. İbnu's-Salâh, hadis usûlû kaidelerini belli bir düzene oturtmuştur. Ancak İbn Hacer, konuları tertip ve takip ettiği yöntemle hadis usûlûne bazı yenilikler getirmiştir. Sahih hadis çeşitlerini farklı yorumlaması, musahhaf ve muharref terimlerini birbirinden ayırması, mürsel-i hafi terimini ve zayıf hadisi belirlemede yeni kriterler ortaya koyması hadis usûlûne yaptığı katkılardandır. Hadis usûlûne bakış açısıyla, kendisinden sonra gelen alimlerin birçoğunu etkilemiştir. Özellikle öğrencisi Suyûtî kitabı Tedrîbûr-Râvî'de İbn Hacer'den doğrudan alıntılar yapmaktadır. Beykûnî özellikle tanımları direkt İbn Hacer'den yaparak etkinin ne kadar büyük olduğunu göstermektedir.
Ibn Hajer was a scholar who lived during the maturity time of hadith methodology. He read books of many scholars and learnt most of them by heart with his devotion to science. Ibn Hajer summarized Ibnu?s Salah?s book of hadith methodology called as Ulumu-l Hadith in Nuhketu?l fiker and then extended it in Nüzhetun- Nazar. The most important book of Ibn Hajer in respect of representing systematic of hadith methodology is Nukhetu?n Nazar. En- Nuket ala Ibni?s Salah where he collected critiques towards Ibni?s Salah and Iraqi is important in respect of showing different aspects of other scholars. He concentrated on objections to Ibnu?s Salah, identity and situation of ravi in en- Nuket. Ibnu?s Salah placed the rules of hadith methodology in a certain order. But methods that Ibn Hajer arranged and followed brought some innovations to the methodology of hadith. His different interpretation to the types of real hadith, his disconnection of musahhal and muharret terms, his displaying new criterions to determine the term mursel-i hafi and weak hadith are his contributions to the methodology of hadith. He affected many scholars came after him with the perspective to the hadith methodology. Especially, his student Suyuti directly quoted from Ibn Hajer in his book Tedribur-Ravi. And Beykuni directly obtained from Ibn Hajer especially the definitions and represented how big is the affect.