Bu araştırmada düşünme eğitimi programının okul dönemindeki çocukların denetim odağına etkisi araştırılmıştır. Araştırma deneme modelinde olup kontrol gruplu öntest?sontest modeli uygulanmıştır. Araştırmada çocukların denetim odağı algısını belirlemek için Çocuklar İçin Denetim Odağı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evreni olarak Afyonkarahisar Dinar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Yeniyol ve Fatih İlköğretim okullarına devam eden 4, 5, ve 6. sınıf çocuklar alınmıştır. 4, 5, ve 6 sınıflara devam eden 599 çocuğun tamamına Çocuklar İçin Denetim Odağı Ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçekten 10 ve üzeri puana sahip olan 73 çocuk deneme 52 çocuk da kontrol grubu olarak araştırma örneklemine dahil edilmiştir. Deney grubu çocuklara Gargallo (1993) tarafından geliştirilen ve Seçer (2003) tarafından Türkçe'ye çevrilen ?Düşünme Eğitimi Programı? uygulanmıştır. Deneme ve kontrol grubu çocukların denetim odağı puan ortalamaları Varyans Analizi ve Asgari Önemli Fark testi uygulanarak karşılaştırılmıştır.
In this study, the effect of the reflection training programme applied to primary school children s in the Locus of Control are investigated. The research is in an experimental model and a pretest-post test model with a control group is applied. To determine children s locus of control Locus of Control Scale for children is used. Subjects who attend 4, 5 and 6. class in Yeniyol and Fatih Primary Schools which are bounded to Afyonkarahisar Dinar District National Education Directorship. Locus of Control Scale for children is applied to 599 children who attend 4., 5. and 6. class. 73 subjects who manage to get 10 points and higher than 10 points are located at experimental group and 52 subjects are located at control group. Reflection Training Programme which was improved by Gargallo (1993) translated into Turkish by Seçer (2003) was applied to research group. Average scores of children at locus of control were contrasted with appliement of Variation Analyse and LSD.