Bu arastırma, ilkögretim 2. kademe sekizinci sınıf ögrencilerinin, Müzik dersi müfredat programındaki, kazanımlara gösterdikleri yeterliliklerin incelenerek, müzik egitimine katkısının saglanması amacıyla yapılmıstır. Bu amaç dogrultusunda, Türkiye'nin çesitli illerinde görev yapan ögretmenlerin, müfredattaki kazanımlarla ilgili görüsleri arastırılmıs ve degerlendirilmistir. Arastırmanın evrenini; müzik ögretmenleri, ilkögretim 2. kademe 8. sınıf ögrencileri, örneklemini ise; Türkiye'nin çesitli illerinde görev yapan 80 tane müzik ögretmeni olusturmaktadır. Türkiye'nin çesitli illerinde görev yapan, 80 müzik ögretmenine anket uygulanarak, görüsleri alınmıs ve elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmustur. Bu arastırmada elde edilen bulgulara göre; müzik ögretmenleri müzik dersi müfredat programında bulunan kazanımların gerçeklesme düzeyine iliskin görüslerinde; bazı kazanımların yeterli düzeyde gerçeklestigi, bazı kazanımların kısmen gerçeklestigi, bazılarının ise gerçeklesme düzeyinin yeterli olmadıgı görüsünde birlesmislerdir. Arastırmanın, müzik dersi müfredat programının hazırlanması sırasında, benzer ögretmen görüslerinden faydalanarak daha etkin bir müzik egitim sisteminin hazırlanmasına katkı saglaması umulmaktadır.
This study has been carried out in order to observe the competence of secondary school grade 8 students that they perform towards acquisitions in music curriculum. It aims to contribute to music education at schools using those findings. In this respect, the opinions of teachers working in various cities in Turkey about the acquisitions in music lessons curriculum are investigated and assessed. The surrounding of the research is consisted of teachers of music while the samples are secondary school grade 8 students. A questionaire has been applied to 80 teachers working in various cities in Turkey, their opinions have been recorded and the findings have been put forward in charts. According to the findings; in their point of view about the realization of acquisitions in the curriculum of music lesson; music teachers agreed on that while some of them are obtained by the pupils adequately, the others? realization level is not sufficient enough. It?s hoped that this study contribute to be prepared a more effective music education by profitting from teachers? opinions during the process of setting up music lesson curriculum.