dc.contributor.advisor |
Gülcan, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Atbaşı, Cengiz |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-19T08:46:08Z |
|
dc.date.available |
2018-03-19T08:46:08Z |
|
dc.date.issued |
2007 |
|
dc.identifier.citation |
Atbaşı, C. (2007). İlköğretim II. kademe (6. ve 7.sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği). Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9657 |
|
dc.description.abstract |
Bu arastırma ilkögretim okullarında okutulmakta olan sosyal bilgiler dersinin ögretiminde yasanan güçlükleri belirlemek amacı ile 2005 ? 2006 ögretim yılında Aksaray il merkezi, Ortaköy, Eskil, Gülagaç ve Güzelyurt ilçelerindeki ilkögretim okullarında görev yapan toplam 91 ögretmen üzerinde yapılmıstır. Arastırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıstır. Sosyal bilgiler ögretmenlerine uygulanan anket formu kisisel bilgiler, hazırlık, planlama, uygulama ve degerlendirme bölümlerinden olusmaktadır. Elde edilen veriler frekans ve yüzde olarak analiz edilmistir. Bu arastırmanın birinci asamasında Aksaray'ın egitim tarihi ele alınarak incelenmeye çalısılmıstır. ikinci bölümde ise; sosyal bilgiler ve sosyal bilimler kavramlarının tanımı, bu kavramlar arasındaki fark, sosyal bilgiler dersinde amaçlar, ilkögretimde sosyal bilgiler, sosyal bilgiler ögretimi açısından ögretmen ve sosyal bilgiler dersinin islenisi ile ilgili açıklamalara yer verilmistir. Üçüncü bölümde ise bulgulara, yapılan anket formunun analizi ve yorumlarına yer verilmistir. Son olarak dördüncü bölümde sonuç ve öneriler ile ilgili açıklamalar yapılmıstır. Tablolar, yararlanılan kaynakların gösteriminde kaynakça bölümü, bazı belgelerin orijinallerinin fotokopileri de ekler bölümünde yer almaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The goal of research is to determine the diffuculties in teaching sociel informations lessons in primary schools. In 2005-2006 Education year, 91 teachers, who charged in primary schools of Centrum, Ortaköy, Eskil, Gülagaç end Güzelyurt countries which are in Aksaray, involved to this study. In this research, we used guestionnaire for obtaining data. This guestionnaire that applied to teachers, in forming from prsonal informations, perparation, planning, practicing and arithmetic average. In first part; we discused about education of in Aksaray. In second part; we gove place to concept of social sciences, concept of social informations, differences between social sciences and social informations, historical development of social informations, explanations about structure, importance and practicing program of sociel informations, today?s situation of teaching sociel information in Türkiye, teaching sociel informations in science age, aim and principles of teaching sociel informations, diffuculties of teaching sociel informations lessons, aims of education program and general explorations associated wiht sociel information lesson. In third part; reslts and ascomment, we talked about preparing meassurement mediator, data analyzing technigues, universe and models. In forth part; finals and suggestions were given. In ferences which made from investigation were explained. We preferred to give place fotocopies of certain orijinal documents that are associated with our subject. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler dersi |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies course |
tr_TR |
dc.subject |
Aksaray |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim |
tr_TR |
dc.subject |
Primary education |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim II. kademe (6. ve 7.sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği) |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Teaching of social informations lesson in 6. and 7. classes of primary school and duffuculties that are faced with (example Aksaray) |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |