dc.contributor.advisor |
Şahin, Naim |
|
dc.contributor.author |
Şeker, Ali |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-19T08:44:10Z |
|
dc.date.available |
2018-03-19T08:44:10Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.citation |
Şeker, A. (2006). İzmirli İsmail Hakkı'da ahlak felsefesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9655 |
|
dc.description.abstract |
İzmirli'nin ahlâk anlayısı daha çok dini bir ahlakî anlayıstır. Burada esas aldıgı din islam dinidir. Ahlâka dair birçok problemleri daha çok Kur'an ve hadisleri esas alarak çözüme kavusturmak istemistir. Dolayısıyla teorik ahlâkı olusturmada âyet ve hadisler onun temel referansları olmustur izmirli pratik ahlâk konusunda da çogunlukla uygulanabilirligi olan bir ahlâk anlayısı sergilemistir. islam dininin ahlâkî degerlerini evrensel ahlâk degerleri olarak görmüstür. Aile ahlâkının toplumun refahı ve huzuru için önemli oldugunu vurgulayan zmirli, zaman zaman kadın ve erkek esitliligi ve hakları konusunda çeliskili ifadeler serdetse de onu bir bütün olarak degerlendirdigimizde bu çeliskilerden uzak oldugunu söyleyebiliriz. O, fert, aile, toplum ve devlet ahlâkının birbiriyle sıkı bir münasebet içinde oldugunu, hatta birbirini tamamladıgını, bir bütün oldugunu ifade etmistir. izmirli'nin devlet anlayısında islam görüsü ile demokrasiyi uzlastırma çabası oldukça çagdas bir yaklasımdır diyebiliriz. Bütün bu görüslerden dolayı bazı farklı gruplar tarafından da farklı sekillerde isimlendirildigini de ? islamcı, zındık gibi ? söyleyebiliriz. zmirli'nin ahlâk görüsü ödev ve mutlulugu esas aldıgından onu ?mutçu? eudamonist) olarak vasıflandırabiliriz. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The comprehension of morals of izmirli is based upon teologic morals. He had wanted to solve many of the problems by using mostly Koran and Muhammed?s deeds. For this reason in forming theoretical morals, verses of the Koran and Muhammed?s deeds had been his basic references. izmirli had presented mostly applicaple moral comprehension about practical morals. He had seen the moral values of Islam as universal values. He had emphasised the importance of family morals for the quiet and welfare of the society. Although we see some contradictional expressions of him about the equality of men and women, when we evaluate him as a whole, we can say that he is far away from these contradictions. He had said that the morals of a person, a family, a society and a state was always in relation with each other, even they completed each other and should have been taken as a whole. We can say that his compromising the democracy and Islamic view in his state comprehension is a contemporary approach. Due to all his views, we can say that he had been given different titles such as Islamist or misbeliever. We can describe him as eudaemonist, since his comprehension of morals was based upon obligation and happiness. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
İzmirli İsmail Hakkı |
tr_TR |
dc.subject |
Ahlak felsefesi |
tr_TR |
dc.subject |
Philosophy of ethics |
tr_TR |
dc.title |
İzmirli İsmail Hakkı'da ahlak felsefesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
İzmirli İsmail Hakki's moral philosophy |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |