Bu arastırma; Ardahan'daki ilkögretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler ögretmenlerinin ?Vatandaslık ve nsan Hakları Egitimi? dersinin ögretiminde karsılastıkları güçlüklerin çözümüne yardımcı bulgular elde etmek, bu derse giren ögretmenlerin dersle ilgili sorunlarını tespit etmek ve olması gerekenleri ortaya koymak amacıyla hazırlanmıstır. Bu arastırmada tarama modeli uygulanmıstır. Arastırmanın çalısma evrenini Ardahan ili Merkez, Göle, Hanak ilçelerinde bulunan Milli Egitim Bakanlıgı'na baglı resmi ilkögretim okullarında çalısan Sosyal Bilgiler ögretmenleri olusturmaktadır. Veriler, konu ile ilgili kaynakların incelenmesi; arastırmacı tarafından hazırlanan ve lkögretim kinci Kademe 7. ve 8. sınıf ?Vatandaslık ve nsan Hakları Egitimi? dersi ögretmenlerine uygulanan anketler sonunda elde edilmistir. Anket; hazırlık, planlama, uygulama ve degerlendirme bölümlerinden olusmaktadır. 46 sorudan olusan anket 21 Sosyal Bilgiler ögretmenine uygulanmıstır. Konu ile ilgili ulasılabilen kaynaklardan gerekli alıntılar yapılmıs ve anket sonuçları ise bilgisayar ortamında Excel programından yararlanılarak yorumlanmıstır. Bu arastırmanın sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler ögretmenlerinin; lkögretim kinci Kademe 7. ve 8. sınıf ?Vatandaslık ve nsan Hakları Egitimi? dersinde; hazırlık, planlama, uygulama ve degerlendirme safhalarında çesitli problemler yasadıkları tespit edilmistir.
This investigation prepared for social studies teachers work at primary school in Ardahan who has diffuculties about lesson of Citizenship and Human Rights that obtain helper invention for solving problems, to assign problems about lesson and to put middle necessaries. Scan model was put into practice in this investigation. Working creation of this investigation is formed by social studies teacher who worked in national education ministry?s primary schools in center of Ardahan, Göle, Hanak. Daten was obtained which is researched of written source with related subject and which prepared by researcher and polls of Citizenship and Human Rights education teacher of 7th and 8th class of elementary education. The poll contains parts of preparation, planning, application and evaluation. The poll consist 46 questions that was put into practice 21 piece Social study teacher. Subject related with necessary quotation to be made from written sources and poll results was interpreted with Excel program. The results of this study were fixed The Social Study teachers have problems parts of preperation,planning, application,and evaluation in 7th and 8th Citizenship and Human Rights lesson.