Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

İlköğretim fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve hatırda tutmalarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yağız, Dursun
dc.contributor.author Kartal, Tezcan
dc.date.accessioned 2018-03-14T13:10:46Z
dc.date.available 2018-03-14T13:10:46Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Kartal, T. (2007). İlköğretim fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve hatırda tutmalarına etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9524
dc.description.abstract Bu çalışma, 8. sınıf Fen Bilgisi dersinde ?Genetik Ünitesinin? öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve hatırda tutmalarına etkisinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma, Konya ilinin Meram ilçesinde bulunan Mehmet Beğen İlköğretim Okulu'nda gerçekleştirilmiştir. Öncelikle, deney ve kontrol grubunu belirlemek amacı ile okulda bulunan 8. sınıf öğrencilerin tamamına aynı ders saatinde hazır bulunuşluk başarı ön testi uygulanmıştır. Hazır bulunuşluklarına göre birbirine yakın olan iki sınıf deney ve kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarında 23'er öğrenci ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın konusunu oluşturan, ?Genetik Ünitesi? deney grubuna ?Aktif Öğrenme Yöntemleri?, kontrol grubuna ise ?Geleneksel Öğrenme Yöntemleri? kullanılarak 6 hafta boyunca işlenmiştir. Uygulamaların bitiminde ise fen bilgisi başarı testi ile fen bilgisi tutum ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Uygulama bitiminden 8 hafta sonra aynı testler hatırlama testi olarak tekrar uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler SPSS 11.00 istatistik programında bağımlı ve bağımsız t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda özet olarak; ii 1. Deney grubu öğrencilerinin ön test ve son test başarı puanları arasında anlamlı farklılık oluşmuştur. 2. Kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test başarı puanları arasında anlamlı farklılık oluşmuştur. 3. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test başarı puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşmuştur. 4. Deney grubu öğrencilerinin ön test ve son test tutum puanları arasında anlamlı farklılık oluşmuştur. 5. Kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son test tutum puanları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır. 6. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hatırlama test puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık oluşmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study has been conducted to examine the effect of active learning method on students? success, attitudes and memory in teaching ?Genetic Unit? in 8th grade science class. This study has been conducted in Mehmet Beğen Elementary School in Meram in Konya. First of all, a pretest has been carried out in the 8th grade class to find out experiment and control groups at the same class time. Two classes have been divided as experiment and control groups. In every group, 23 students have participated fort he study. The study has taken six weeks and during this time ?Genetic Unit? that is the subject of the experiment group has been conducted to experiment group and ?classical learning methods? have been conducted in control group. In the end of the study, a science lesson achievement test and science lesson attitude test have been conducted as a post-test. 8 weeks after the end of the implementation, same tests have been conducted. iv Data of the study have been analyzed by means of independent t-test in SPSS 11.00. In sum in the end of the study; 1. A significant variance has been found between experiment and control groups. 2. And also a significant variance has been found between pre and post-tests of control group. 3. A significant variance has been found between post-tests of control and experiment groups. 4. A significant variance has been found between post and pre-tests of the experimental group. 5. But pre and post tests scores of control group had no significant variance. 6. When memory tests of control and experimental groups are compared, the results of experiment group have been found significant. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Aktif öğrenme yöntemleri tr_TR
dc.subject Fen bilgisi öğretimi tr_TR
dc.subject Genetik ünitesi tr_TR
dc.subject Geleneksel öğrenme tr_TR
dc.subject Active learning methods tr_TR
dc.subject Science teaching tr_TR
dc.subject Genetic unit tr_TR
dc.subject Classical learning tr_TR
dc.title İlköğretim fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, tutumlarına ve hatırda tutmalarına etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of the method of active learning of elementary science teaching success, attitudes, of the students' and keeping in mind tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster