Bu çalışma, İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Fen ve Teknoloji öğretiminde öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın grubu, 2006?2007 öğretim yılının II. yarıyılında Konya ili, Merkez Meram ilçesi, Dr. Teoman Bilge İlköğretim Okulu 6. sınıflarından oluşan iki sınıfta gerçekleştirilmiştir. Şubelerden biri işbirlikçi öğrenme yöntemlerinden Öğrenci Takımları- Başarı Bölümleri tekniğinin uygulandığı deney grubu, diğeri ise yapılandırmacı yaklaşımı temel alan 2004 Fen ve Teknoloji programıyla öğretim yapılan kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırma, gerçek deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu modele göre düzenlenmiştir. Ölçme araçları olarak, Fen ve Teknoloji dersi ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinin kazanımlarına göre hazırlanmış başarı testi ve Fen Bilgisi dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde ölçeklerin ve testlerin geçerlik ve güvenirliğini hesaplamada ITEMAN programı, verilerin betimlenmesinde ortalama ve standart sapma, iki grubun karşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına dayanarak elde edilen sonuçlara göre; işbirlikli öğrenme yöntemlerinden Öğrenci Takımları-Başarı Bölümleri tekniğinin uygulandığı deney grubu ile yapılandırmacı yaklaşımı temel alan 2004 Fen ve Teknoloji programıyla öğretim yapılan kontrol grubundaki öğrencilerin başarıları ve erişileri arasında istatistiksel olarak önemli farklılıklar bulunmamıştır. İşbirlikli öğrenme yöntemi ve yapılandırmacı yaklaşımı temel alan 2004 Fen ve Teknoloji programıyla öğretim yapılan sınıflarda öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarında önemli farklılıklar sağlanmıştır, ancak iki grup arasında önemli farklılıklar yoktur.
This study was performed in order to examine affect of cooperative learning method on student achievement and attitudes in Sciences and Technology teaching. It was realized into two classes whose study group consisted of 6th Grade students of Dr Teoman Bilge Primary School in Konya Province, Meram Sub-province, during the II semester of 2006-2007 academy year. One of the branch was experimental group where Student Teams-Achievement Divisions that is one of the cooperative teaching methods and other one was determined as control group where programs of Ministry of National Education were applied. Research was prepared according to the model with pre-test and post-test control group that is one of the real trial models. As measuring tools, achievement test prepared according to the acquisitions of unit ?Granular Strcuture of Substance? and attitude scale towards Science course were used. ITEMAN program was used in data analysis and calculating validity and reliability of scales and tests and t-test was employed in describing data, mean and standard deviation and comparing two groups. According to the results obtained based on the findings of research; any significant differences could not be found statistically between achievement and development of students into experiment group where the Student Teams-Achievement Divisions technique of cooperative learning methods were used and into control group who were taught with 2004 Science and Technology program based on constructivist approach. In the attitude of students in classes taught by Science and Technology program based on constructivist approach, significant differences were provided, but there was no significant difference among two groups.