Arastırmanın temel konusu ahlâk egitimidir. lkögretim Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi müfredatında yer alan olumsuz ahlâki egilimlerin düzeltilmesi için üzerinde durulması gereken bir yöntem üzerinde durulmustur. Çalısmada ahlâk egitimi yapılırken dikkat edilmesi gereken noktalara deginilerek, bu yönde yeni yöntemlerin gerekliligi üzerinde durulmustur. Egitimcilerin bu alandaki yenilikleri takip ederek olumsuz ahlâkî egilimlerin düzeltilmesi için nasıl bir yöntem üzerinde durmaları gerektiginden bahsedilmistir. ste bu sebeple de çalısmada, anlatım yöntemine yardımcı bir yöntem olarak kabul edilebilecek olan hikâye, fabl ve siir yöntemleri üzerinde durulmustur. Çalısmada ilk olarak ahlâk gelisimi hakkında genel bilgiler verildikten sonra, ele alınan yöntemler olan hikâye, fabl ve siir hakkında açıklamalara yer verilmistir. Bu bölümde tarafımızdan kaleme alınan hikâye, fabl ve siirlerin yazım asamasında dikkat edilen noktalara deginilmistir. Arastırmamızın ana bölümünü olusturan ikinci kısımda ise; yalan söylemek, hile yapmak, gıybet ve iftira, hırsızlık, kıskançlık, alay etmek, kibirlenmek, kötü zanda bulunmak, baskalarının özel hayatını arastırmak, anne baba ve büyüklere saygısızlık, içki içmek ve kumar oynamak kavramlarıyla ilgili olarak tarafımızdan kaleme alınan hikâye, fabl ve siirlere yer verilmistir. Sonuç olarak, çalısmamızın uygulama bölümünde, ilkögretim çagı çocuklarının ele aldıgımız yöntemlerle ders anlatımı yapıldıgında, güzel davranısları kazanmada daha etkin oldukları gözlenmistir. Bu nedenle de çalısmada egitimcilere düsen görevlere de deginerek, hikâye, fabl ve siirlerin de hedef kitlemizin seviyelerine uygun olmasına dikkat edilmistir.
The objective of this research is ethical tendency. It is based on an important method to improve the negative ethical thendencies in religion lessons of primary school curriculum. In this researchit has been reffered to necessory points on ethic education and suggested new methods on this topic it has been mentimed that educators must fallow the in now tims in this field and choose on oppositemethod to improve these negative ethical tendencies. Because of this, research is based on story, fable, and poems which can be accepted as on optional method to narration method. Firstly, it is given general instuctions about ethic development, and then explonotions are given about story, fable, poem. This part is based on spelling phase of these stories, fables and poems which are written by us. The second part,which forms the main part of our research, is accured by poems, fables and stories about telling lies, making tricks, slander, dealing with other peoples special life, disrespect to parents, drinking alchol and gambling. Consequently, in the application part of our research, it is abserved that using methods are more effective in good behaviors of primary school age children. Because of this, it has been mentioned that the levels of story, fable and poems must be appropriate to students and educators must have some missions on this topic.