Bu tez çalısmasında, sanatçılardan gösterilen örneklerin, ilkögretim ikinci kademe sekizinci sınıf ögrencilerinin görsel sanatlar alanındaki çalısmalarını nasıl etkiledigi arastırılmıstır. Çalısmanın ilk bölümünde, arastırmaya neden olan problem, amaç, problem cümlesi varsayımlar sınırlandırmalar, tanımlardan söz edilmistir. kinci bölümde ise, yaratıcılık konusuna deginilmistir. Yaratıcılık konuları irdelendikten sonra; sanat egitimi ele alınmıstır. Üçüncü bölümde, arastırmanın modeli, evreni, örneklemi, veri toplama aracı, verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanması ele alınmıstır. Dördüncü bölümde, bulgular ve yorum kısmına yer verilmistir. Son olarak besinci bölümde sonuç ve öneriler yer alınmıstır. Degerlendirme sonuçlarından ilkögretim 2. kademe 8. sınıf görsel sanatlar dersi ögrencilerinden seçilerek olusturulmus deney grubu ögrencileri üzerinde sanatçılardan gösterilen örneklerin çalısmalara olumlu katkılar sagladıgı sonucuna ulasılmıstır.
In this research, how the examples of artists in visual arts field which were shon to the students, effect the artworks of 8th graders was researched. In the first part of the study, the problem, which caused to this study, the aim, the problem sentence, hypotheses, restrictions and definitions were mentioned. In the second part; creativity was mentioned. The education of art has been emphasized after the investigation of the subjects of creativity. In the third part, the method, model, universe and example of the research were explained and some information was given about the analysis of the datas. In the fourth part, findings and comments are mentioned. Finally in the fifth part, conclusion and suggestions were handled. From the outcomes of the evaluations, we came to the conclusion that the examples of the artists which were shown to the experiment group (which was chosen from the 8th grades of visual arts lesson) had a positive effect.