Selcuk University Digital Archive Systems

How games work on adults in teaching vocabulary

Show simple item record

dc.contributor.advisor Çakır, A. Kadir
dc.contributor.author Şenergüç, Gamze
dc.date.accessioned 2018-03-02T08:28:09Z
dc.date.available 2018-03-02T08:28:09Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Şenergüç, G. (2007). How games work on adults in teaching vocabulary. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9345
dc.description.abstract Bu çalısma yetiskin ögrencilerin kelime ögrenmelerinde oyunların katkılarını arastırmayı amaçlamaktadır. Veriler, Selçuk Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulundaki 50 ögretmen ve 100 hazırlık sınıfı ögrencisine uygulanan anketlere göre elde edilmistir. Giris bölümünde, çalısmanın amacı konunun açıklanması ve tezin içerigi sunulmaktadır. lk bölüm literatür taramasını içermektedir. Bu bölüm, kelime ögretiminin önemi, teknikleri ve kelime ögretiminde oyunların kullanımı üzerinde durmaktadır. Bu kısım ayrıca bazı örnek oyunları ve oyunların kelime ögretiminde yetiskin ögrenciler üzerinde etkisini içermektedir. kinci bölümde deneysel çalısmayla ilgili bilgi verilmektedir. Bu bilgi veri toplama materyallerini ve yöntemlerini içermektedir. Üçüncü bölüm deneysel çalısmanın sonuçları ve degerlendirmelerinden bahsetmektedir. Çalısmanın sonuçları tabloların degerlendirilmesiyle verilmektedir. Sonuç bölümünde, çalısmanın özeti, sonucu ve bazı öneriler sunulmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to investigate the contribution of games to vocabulary learning while teaching to the adult learners. The data have been collected through the administration of the questionnaires to 50 teachers and 100 prep. class students at Selcuk University, School of Foreign Languages. In the introduction part, aim of the study, problem statement and organization of the thesis are presented. The first chapter includes the literature review. This part focuses on the significance of vocabulary teaching, vocabulary teaching techniques, using games in teaching vocabulary. This chapter also includes some sample vocabulary games and the effectiveness of games on adults in teaching vocabulary. In the second chapter, the information related to experimental study is given. This information includes data collection instruments and data collection procedure. The third chapter mentions about the analysis and results of the experimental study. The results of the study are given through the interpretation of tables. In the conclusion part, the summary of the study, conclusion and discussion and some suggestions are presented. tr_TR
dc.language.iso en tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Dil gelişimi tr_TR
dc.subject Language development tr_TR
dc.subject Kelime öğrenme tr_TR
dc.subject Vocabulary learning tr_TR
dc.subject Oyun teorisi tr_TR
dc.subject Game theory tr_TR
dc.subject İngilizce tr_TR
dc.subject English tr_TR
dc.title How games work on adults in teaching vocabulary tr_TR
dc.title.alternative Yetişkinlere kelime öğretiminde oyunların kullanımı tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account