Egitim araç gereçleri egitimdeki verimliligi dogrudan etkilerler. DKAB derslerinin islenisi sırasında hangi araçların ne sekilde ve nasıl kullanılacagı önemlidir. Gelisen teknoloji egitim araçları içerine yenilerinin eklenmesini saglamıstır. Klasik araç gereçlerden daha etkin kullanılabilen teknolojik araç gereçler nitelikli materyal diye adlandırılabilir. Liselerde yenilenen DKAB programında yer alan ders etkinliklerinin hazırlık, islenis ve degerlendirme asamalarında nitelikli materyallerin kullanılması ön görülmektedir. Çalısmanın amacı Konya l Merkezi'nde lise DKAB derslerinde nitelikli materyallerin kullanım düzeyinin ortaya konmasıdır. l merkezindeki liselerde görev yapan DKAB ögretmenlerinin çogunlugu çalısmaya katılmıstır. Hazırlanan anket formu ile DKAB derslerinde nitelikli materyal kullanımı hakkında görüsleri alınmıstır. Arastırmanın sonunda Konya'da liselerdeki DKAB derslerinde nitelikli materyallerin çogunlukla kullanıldıgı belirlenmistir. Ancak bu oranın klasik araç gereçlerin kullanımına henüz ulasmadıgı tespit edilmistir. Bunun nedenleri arasında da ders saatinin yetersizliginin geldigi bu konudaki ögretmen görüslerinden anlasılmıstır.
Educational materials effects the productivity in education diretcly. n the procress of Religious Culture and Ethics Course, it is important to know which materials are used and how to use them. Developing technology carried new educational materials into others. Technological materials, which are more effective than classical ones, can be called as qualified materials. n the renewed Religious Culture and Ethics Course programme that is used in high schools, qualified materials are told to use in the preparation, process and evaluation parts of the lesson. Tha aim of the work is, to show the degree of using the qualified materials in the highschools in Konya Administrative Province Centre. Most of the Religious Culture and Ethics Course teachers work in high schools, have joined this work. Their opinions about the usage of qualified materials in Religious Culture and Ethics Course, are received by a pool. At the end of the investigation, it is determined that the qualified materials are used in majority in the Religious Culture and Ethics Course in highschools of Konya. But it is determined that this rate coldn?t catch the rate of usage of classical materials. The reason fort his condition is the insufficiency fort he number of the Religious Culture and Ethics Course, and it can be understood from the teachers opinions poll. Key words: The degree fort he usage of qualified materials, Teacher of Religious Culture and Ethics Course, Religious Culture and Ethics Course Programme for highschools.