Bu arastırmanın amacı, kavramayı izleme stratejilerinin ngilizce Okuma Becerileri derslerinde ögrencilerin erisi, tutum ve ögrenilenlerin kalıcılıgına etkisini incelemektir. Arastırmada kontrol gruplu öntest-sontest deseni kullanılmıstır. Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Yabancı Diller Egitimi Bölümü ngilizce Ögretmenligi Anabilim Dalı birinci sınıfında okuyan toplam 62 ögrenciden olusan iki sube arastırmanın örneklemini olusturmaktadır. Grup atama yöntemiyle iki subeden biri deney, biri de kontrol grubu olarak belirlenmistir. ki gruba da önce tek oturumda 13 maddeden olusan ngilizce Okuma Becerileri dersine Yönelik Tutum Ölçegi, okudugunu anlama becerisini ölçen 30 sorudan olusan Basarı Testi seviye belirleme testi olarak uygulanmıstır. Sekiz hafta süre ile deney grubunda kavramayı izleme stratejisinden yararlanılarak, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler kullanılarak okuma parçaları ve hikayeler arastırmacı tarafından islenmistir. Sekiz haftalık uygulama sonunda Basarı Testi ve Derse Karsı Tutum Ölçegi son-test olarak uygulanmıs, Basarı Testi sontest-öntest farkı erisi olarak alınmıstır. Son testten dört ay sonra Basarı Testi aynı gruplara ögretilenlerin kalıcılıgını belirlemek amacıyla uygulanmıstır. Ortalama, Standart Sapma, t-testi, Frekans ve Yüzde teknikleri kullanılarak yapılan veri çözümlemeleri sonunda, okuma becerileri derslerinde kullanılan kavramayı izleme stratejisi ile ögrenci erisisi, tutumu ve ögrenilenlerin kalıcılıgı arasında arasında anlamlı bir iliski bulunmustur.
The aim of this research is to examine the effect of comprehension monitoring strategies on students? Achievement, Attitudes and Retention of the things learned in English Reading Skills courses. Pre-test post-test experimental design with control group was used in the study. The two first-class groups in the English Teacher Education program of the Faculty of Education at Selçuk University formed the sample for the research. One group was determined as the experiment group and the other one as the control group. The Attitude towards lesson taught scale consisting of 13 items and the Achievement Test containing 30 questions were administered to both groups in a single session as a pretest. In three weeks, experiment group was given various strategies comprehension (verbal, visual and action) in the teaching session, but not the control group. Three weeks later, each group was administered the Achievement Test and Attitude Scale towards the Lesson Taught given as post-test. The difference between the pre-test and post-test results is accepted as an achievement. The Achievement Test used to explore the retention of the things was given to all the groups four months after post-test. The statistical techniques Mean, Standard Deviation, t-Test, Frequency and Percentage were used to analyze the data. It has been found out that there is significant relation between comprehension monitoring and the students? achievement, attitude and retention levels.