Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin ?şiddet algısı? araştırılmak istenmiştir. Üniversite öğrencileri ?şiddeti nasıl tanımlamaktadır, hangi davranışları şiddet olarak algılamaktadır? sorularına verilen cevaplar çalışmamızın ana temasını oluşturmuştur. Artan şiddet olaylarının nedenlerine ilişkin görüşler ve öğrencilerin sahip oldukları yaşantılar çalışmanın bir diğer boyutudur. Bu araştırmada, uygulamalar Konya İli sınırları içerisinde bulunan Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda ?olgu bilim? deseninden yararlanılmıştır. Derinlemesine ve zengin veri elde edebilmek amacıyla amaçlı örnekleme yönteminden yararlanılmış, şiddet eğilim ölçeği kullanılarak, 12'si yüksek şiddet eğilimli 18'i düşük şiddet eğilimli 30 öğrenci belirlenmiş ve görüşülmüştür. Çalışma grubuna ön görüşme soruları verilmiş, yazılı olarak cevaplamaları istenmiştir. Daha sonra görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerde gönüllülük esas alınmış sakınca görmeyen katılımcıların konuşmaları ses kayıt cihazıyla kaydedilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler, alt problemler doğrultusunda, öğrencilerin tanımladıkları şiddet davranışları ve şiddet tanımları, öğrencilerin kabul ettikleri şiddet türleri, öğrencilere göre şiddete neden olan etmenler ve öğrencilerin sahip oldukları şiddet yaşantıları şeklinde sunulmuştur. Çalışmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir: Katılımcıların şiddet tanımları alan yazında yer alan şiddet tanımlarıyla hemen hemen örtüşmektedir. Bu durum öğrencilerin şiddetin tüm boyutlarını tanımladıklarını ortaya koymaktadır. Fiziksel şiddet içeren tüm davranışlar şiddet olarak algılanmaktadır. Katılımcılara göre bir davranışın şiddet olarak tanımlanması ?algılanmış niyet?e bağlıdır. Algılanmış niyete bağlı olarak gelişecek açıklama ve yorumlar bireyin tepkilerini oluşturacaktır. Şiddet yaşantıları, öğrencilerin şiddet algılarını belirleyen önemli bir süreçtir. Öğrencilerin şiddet yaşantıları ve şiddet tanımları arsında birebir ilişki vardır. Katılımcılara göre zayıf adalet ve güvenlik sistemi şiddet davranışının ortaya çıkmasında en büyük etkendir.
In this study, the violence perception of university student was studied. How do university student perceive violence? Which behaviors are regarded as violence? The answers to these questions form the main theme of our study. Views on increasing violence events and the lifestyle of the students are the other dimensions of the study. The subjects of the study were the students of Vocational Training Faculty at Selcuk University in Konya. In this study ?phenomenon science? design was used within qualitative approach. To obtain profound and rich data, aimed sampling method was used. By using violence tendency scale, 30 students were defined as high violence tendency students (12) and low violence tendency students (18). Experimental group was given pre-interview questions and asked to write their answers. Then, the interviews were given. Voluntarily was the main principle of the study, and the interviews were recorded via voice recorders upon the subjects? consent. Data obtained from the interviews were presented in terms of sub-problems as violence behaviors students define and violence definitions, violence types students accept, the main causes of violence and violence experiences students have. The results of the study can be summarized as the violence definitions of the participants are almost the same as the ones in the literature. This situation indicates that students define all dimensions of violence. All the behaviors including physical violence are seen as violence. According to the participants, a behavior can be perceived as violence depending on the ?perceived intention?. Explanations and comments based on perceived intention will lead to reactions of individuals. Violence experience is an important process which determines the violence perceptions of the students. There is a close relation between violence experiences and violence definitions. According to the participants, deficiencies in justice and in security system are the biggest factors which lead to violent acts.