Bu çalışma, Meslek Liselerinde Tarih öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Problemlerini (Konya Örneğinde) tespit etmeyi ve tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. Konya İli il merkezinde ve ilçelerinde bulunan farklı türlerdeki 47 meslek lisesinde (Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, İmam Hatip Lisesi, Ticaret Meslek Lisesi, Kız Meslek Lisesi, Sağlık Meslek Lisesi ve Çok Programlı Lise) görev yapmakta olan toplam 72 tarih öğretmeni çalışma alanı içerisinde yer almaktadır. Çalışma 2007- 2008 Eğitim Öğretim yılında uygulanmıştır. Meslek liselerindeki tarih öğretiminin problemlerini Konya İli'nden hareketle tespit edebilmek amacıyla öğretmen görüşlerine başvurulmuştur. Bu amaçla hazırlanan tutum ölçeği meslek liselerinde görev yapan tarih öğretmenlerine uygulanmıştır. Öğretmen görüşlerine göre belirlenen problemlere yine problemleri en yakından tanıyan meslek lisesi tarih öğretmenlerin çözüm önerilerini dile getirebilmeleri için açık uçlu anket soruları yöneltilmiştir. Veriler elde edildikten sonra, sonuçlar SPSS (Sosyal Bilimler İstatistik Paket Programı) Paket İstatistik Programıyla değerlendirilmiştir. Problemlerin hangi alanlarda yoğunlaştığı belirlenmiş, farklı meslek liselerinde farklı problemlerin öne çıktığı karşılaştırmalı tablolarla izah edilmiştir. Problemlere karşılık tarih öğretmenlerinin çözüm önerileri her alt problem cümlesinin sonuna katılım yüzdeleriyle birlikte verilmiştir. Literatür taramasıyla ortaya konulan ve anketten çıkan çözüm önerilerinin meslek liselerinde tarih öğretiminin problemlerinin çözümüne katkı sağlaması ümit edilmektedir.
This work is aiming to fix problems about teaching history at Vocational High School (in sample of Konya) and trying to find solutions according to teachers points of wievs. There are 47 Vocational High Schools in different kinds and there are 72 history teachers in this work. This work has been applied in 2007 - 2008 education year. To find the problems about teaching history at Vocational High Schools the history teachers opinions were used. For finding out problems and finding solutions for these problems some questianire were applied the teachers who work at aboue mentioned schools. After the datas were abtained, results were evoluated with the program wich is coıled SPSS ( social sciences statistics pocket program ) the erea which the problems got intensive was indicated and it were faced different Vocational High Schools were exploned with charts. Against the problems the solutions opinions were added with the percentage of joined teachers. It is aimed to provide solitions about history teaching at Vocational High Schools from questionere.