İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi müfredatı 2007 yılında değiştirilmiştir. Değişen müfredatın temelinde milli eğitim bakanlığımızın genel politikası gereğince öğretimin temeline yapılandırmacı eğitim anlayışını oturtmaktır. Bu sebeple tezimizin çalışma konusu ?yapılandırmacı eğitim anlayışı ışığında ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi IV. sınıf (2007) müfredatında yer alan Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz, Temiz Olalım, Kur'an-ı Kerim'i Tanıyalım üniteleriyle ilgili örnek ders işlenişleri şeklinde belirlenmiştir. Çalışmamız iki bölümden oluşmuştur. İlk bölümde yapılandırmacı eğitim anlayışı ve çeşitli yönleri hakkında bilgi verilmiştir. Yapılandırmacı eğitim anlayışı nedir? Yapılandırmacı eğitim anlayışının kuramsal boyutu nedir? Yapılandırmacı eğitim anlayışının temel özellikleri nedir? Yapılandırmacı eğitim anlayışında öğretmenin rolü nedir? Yapılandırmacı eğitim anlayışında öğrenenin rolü nedir? Öğrenci merkezli öğretim açısından yapılandırmacı eğitim anlayışının önemi nedir? Yapılandırmacı eğitim anlayışına göre 5E modeli nedir? Değişen din kültürü ve ahlak bilgisi müfredatı açısından yapılandırmacı eğitim anlayışı nedir? Bu başlıklara konuyla ilgili bilgi vermek amacıyla birinci bölümde yer verilmiştir. İkinci bölümde din ve ahlak hakkında neler biliyoruz, temiz olalım, Kur'an-ı Kerim'i tanıyalım üniteleri ve bu ünitelerin alt başlıklarıyla ilgi örnek ders işlenişlerine yer verilmiştir. İkinci bölümün son başlığında örnek ders işlenişleriyle ilgili değerlendirme yapılmıştır. Çalışmamız boyunca kaynak tarama, örneklem gruplarını bizzat gözlemleme, genel ve özel öğretim metotları gibi yöntemlerden faydalanılmıştır. Birinci bölümle ilgili bilgiler toplanırken kaynak tarama yöntemi kullanılmıştır. İkinci bölüm hazırlanırken ders işlenişlerine temel olması için genel ve özel öğretim metotlarına başvurulmuştur. Bu metotların içine örnek olay, hikayeler, soru-cevap, beyin fırtınası, kavram haritaları, akıl haritaları, bulmacalar dahildir. Ayrıca ikinci bölümde en yoğun kullanılan yöntem gözleme yöntemidir. Gözleme yöntemi için iki örneklem grubu belirlenmiş ve ünite boyunca bu örneklem grupları gözlenmiştir.
The curriculum of the religion and moralls in primary schools has been changed in 2007. The general politis of our Ministry of Notional Education is to adopt Constructivism Education Method in the origin (basis) of teaching. So that the subject ( pattern) of our thesis was determined in the lihgt of constructivism education method and with the sample units ?what do we know about religion adn moral?, Let?s be clean!, Let?s know KORAN! That include in the curriculum of grade 4. in primary schools. Our study consist of two chapters. İnformation related to constructivismeducation method and its difefrent aspects was given in the first chapter. *What?s constructivism education method? * What?s the theoretical function of constructivism education method? * What are the basic feotures of constructivism education method? * What?s the role of educators in constructivism education method? * What?s the role of learners in constructivism education method? * What?s the significance of constructivism education method from the standpoint of student basic education? * What?s the model of 5E in constructivism education method? * What?s the constructivisim education method according to the changed curriculum of religion and morals? These titles have been mentiened in the 1. chapter to give information about the subjet. The units such as ? What do we know about Religion and Moral??, ? Let?s be clean!?, ?Let?s know KORAN!? and the example courses related to the subtitles of these unitswewr introduced in the 2. chapter. İn addition, the evluation of the example courses were taken place in the last section of the 2. chapter. Durring the study, the methods such as; seracing sources, observing the model groups personally and general and private teaching methods have been utillined. The method of searcing sources has been benefited just as collecting the information about the 1. chapter. Also general and private teaching methods have been used while preparing the 2. chapter to exemplity to the real courses. The methods in clude case study, stories, questions and answer, brain storming, connotation schedules, reason schedules, and crossword puzzles? Seperately, observing is the most freguent used method in the 2. chapter. Two model groups werw determined for theobserving method and these groups were observed during the unit.