Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Koleksiyonu listeleme

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Koleksiyonu listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Bom, Ahmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Araştırma sahasını oluşturan Gebze ilçesi, Marmara Bölgesinin Çatalca-Kocaeli Bölümü sınırları içerisinde yer alır. İdari bakımdan Kocaeli iline bağlı olan Gebze bu merkeze yaklaşık 45 km uzaklıktadır. Miyosen yaşlı aşım ...
  • Yıldız, Ramazan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    Bir toplumun çağdaş medeniyet seviyesini yakalayabilmesi ve ilerleyebilmesi için üzerinde durması gereken en önemli husus eğitimdir. Bu alanda tarih ve tarih eğitimi de önemli bir yer tutar. Zira tarihin amacı geçmişten ...
  • Gürsal, Gültekin Cem (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)
    Araştırma Sahasını oluşturan Yalvaç, Isparta'ya bağlı bir ilçedir. Göller Yöresi'nin en kuzeyinde, Sultandağları'nın güney eteklerinde yer alan Yalvaç; doğuda Akşehir, batıda Senirkent, kuzeyde Çay ve Sultandağı, güneyde ...
  • Kayğusuz, Hakan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Araştırma sahasını oluşturan İran Azerbaycanı, kuzeyde Ermenistan ve Azerbaycan Cumhuriyeti, doğuda Hazar Denizi, güneyde İran'ın güney kesimi, batıda Türkiye ile çevrilidir. İran Azerbaycanı'nın yüzölçümü 162.700 km2, ...
  • Aktaş, Ayşe (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    Cumhuriyet Döneminde her alanda oldugu gibi, egitim-ögretim alanında da inkılaplara girisilmistir. Milli Mücadeleyi yürüten kadronun iktidara geçmesi ile egitim-ögretim alanında simdiye kadar geri plana itilmis köy ve köylü ...
  • Aydın, Ali İbrahim (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    İnceleme sahası, Konya il merkezinin 58 km. kuzeybatısındadır. Güney ve kuzey kesimleri dağlık, orta kesimleri genelde ova özelliği gösteren sahada en yaygın olarak, Miosen-Pliosen yaşlı karasal çökeller ve göl kireçtaşları ...
  • Görgülü, İlker (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
    Araştırma sahası "Kahraman Maraş Yakın Çevresi", Akdeniz Bölgesi' nin Adana Bölümü' nün kuzeydoğu kesiminde bulunur. Çalışma alanının toplam yüzölçümü 2.913 km2'dir. Çalışma alanı'nın değişik yerlerinde Pre Alpin, Alpin ...
  • Delen, Kadir (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
    Araştırma Sahası'nı oluşturan Karaman Şehri, ç Anadolu Bölgesi'nin Konya Bölümü'nde yer almaktadır.Yaklaşık 171 km2'lik bir yüzölçümü sahip olan Karaman Şehri, Orta Toroslar'ın kuzey eteğinde olup deniz seviyesinden ...
  • Aydın, Gülhan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    Bu çalışmada Karapınar lçesi'nin Coğrafi Etüdü incelenmeye çalışılmıştır. lçe arazisi Mesozoyik, Tersiyer ve Kuvaterner'e ait farklı birimlerden oluşmuştur. Araştırma sahasının doğusunda, Karacadağ volkanik kütlesi; ...
  • Uygun, Hayrettin (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2008)
    Günümüzde turizm sektöründeki gelişmeler insanların alternatif turizme yöneldiklerini göstermektedir. Alternatif turizm türlerinden biri de doğa ve sağlığı birleştiren termal turizmdir. Termal kaynaklar bakımından oldukça ...
  • Adıgüzel, Mehmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
    Konya ili, İç Anadolu Bölgesi'nin güneyinde Toros dağlarının kuzeyinde yer almaktadır. İdari yönden; kuzeyden Ankara ve Eskişehir, doğudan Aksaray ve Niğde, güneyden Mersin, Karaman, Antalya, batıdan Isparta ve Afyonkarahisar ...
  • Can, İbrahim (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Araştırma sahasını oluşturan Korkuteli, Akdeniz Bölgesi'nin Antalya Bölümü'nde yer almaktadır. Antalya iline bağlı olan ilçe 2 470 km2 yüzölçüme ve 1020 m. ortalama yükseltiye sahiptir. İlçenin doğusunda, Antalya merkez ...
  • Ardıç, Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Osmanlı Devleti geç de olsa II. Mahmut'tan itibaren Basın konusuna ilgi duymaya başlamış ve günden güne kamuoyu yaratma konusunda gücünü artıran bu kuvveti bizzat devlet tekeline alarak kullanmaya çalışmıştır. Bu konuda ...
  • Kuşbaşı, Ender (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2008)
    Bu çalışma, Meslek Liselerinde Tarih öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Problemlerini (Konya Örneğinde) tespit etmeyi ve tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. Konya İli il merkezinde ve ...
  • Kaydu, Melike (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
    Bu araştırmada orta öğretim kurumlan 1. sınıflarında coğrafya dersinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarıları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2003-2004 öğretim yılının I. yarıyılında Adana ...
  • Cankara, Özden (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-10-31)
    Araştırmanın amacı; ortaöğretimde coğrafi konum konusunun öğretiminde yapılan yanlışlıkları ortaya koyabilmek ve kullanılan öğretim yöntemlerine alternatif olabilecek örnekler sunmaktır. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 ...
  • Boztepe, Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Araştırma, coğrafya öğretiminim sorunlarını ortaya çıkarmak ve sebeplerini belirlemek ve bunlara çözüm getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Ereğli/KONYA İlçesi örnek alınmıştır. Araştırma ilk olarak literatür çalışmasıyla ...
  • Nalcı, Ahmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Egitim, bir milletin gelismesinde ve ilerlemesinde en önemli amillerden birisidir. Bir millet hakiki manada egitime önem veriyor, egitimin gelismesi için her bakımdan seferberlik yapıyorsa, bu millettin ilerlememesinin ...
  • Doğan, Adem (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Duraklama dönemi bitip, çökme devri başlayınca sistem üzerinde ıslahat hareketlerine girişildi. Kurulacak yeni sistemi bu sisteme uygun olarak yetişmiş kişiler yürüteceklerdi. Bu kişilerin yetişecekleri yer ise şüphesiz ...
  • Şen, Mehmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Tez üç bölümden oluşmaktadır. I.Bölüm Metod ve Bilgi Teknolojisi açısından Tarih Öğretimi Bu bölümde 1. Tarih nedir? Niçin Tarih öğreniyoruz? 2. Sosyal Bilimler ve Tarih öğretiminin amaçları 3. Tarih öğretiminin yöntem ve ...