Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Koleksiyonu listeleme

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Koleksiyonu listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Görgülü, İlker (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
    Araştırma sahası "Kahraman Maraş Yakın Çevresi", Akdeniz Bölgesi' nin Adana Bölümü' nün kuzeydoğu kesiminde bulunur. Çalışma alanının toplam yüzölçümü 2.913 km2'dir. Çalışma alanı'nın değişik yerlerinde Pre Alpin, Alpin ...
  • Delen, Kadir (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
    Araştırma Sahası'nı oluşturan Karaman Şehri, ç Anadolu Bölgesi'nin Konya Bölümü'nde yer almaktadır.Yaklaşık 171 km2'lik bir yüzölçümü sahip olan Karaman Şehri, Orta Toroslar'ın kuzey eteğinde olup deniz seviyesinden ...
  • Aydın, Gülhan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    Bu çalışmada Karapınar lçesi'nin Coğrafi Etüdü incelenmeye çalışılmıştır. lçe arazisi Mesozoyik, Tersiyer ve Kuvaterner'e ait farklı birimlerden oluşmuştur. Araştırma sahasının doğusunda, Karacadağ volkanik kütlesi; ...
  • Uygun, Hayrettin (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2008)
    Günümüzde turizm sektöründeki gelişmeler insanların alternatif turizme yöneldiklerini göstermektedir. Alternatif turizm türlerinden biri de doğa ve sağlığı birleştiren termal turizmdir. Termal kaynaklar bakımından oldukça ...
  • Adıgüzel, Mehmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
    Konya ili, İç Anadolu Bölgesi'nin güneyinde Toros dağlarının kuzeyinde yer almaktadır. İdari yönden; kuzeyden Ankara ve Eskişehir, doğudan Aksaray ve Niğde, güneyden Mersin, Karaman, Antalya, batıdan Isparta ve Afyonkarahisar ...
  • Can, İbrahim (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Araştırma sahasını oluşturan Korkuteli, Akdeniz Bölgesi'nin Antalya Bölümü'nde yer almaktadır. Antalya iline bağlı olan ilçe 2 470 km2 yüzölçüme ve 1020 m. ortalama yükseltiye sahiptir. İlçenin doğusunda, Antalya merkez ...
  • Ardıç, Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Osmanlı Devleti geç de olsa II. Mahmut'tan itibaren Basın konusuna ilgi duymaya başlamış ve günden güne kamuoyu yaratma konusunda gücünü artıran bu kuvveti bizzat devlet tekeline alarak kullanmaya çalışmıştır. Bu konuda ...
  • Kuşbaşı, Ender (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2008)
    Bu çalışma, Meslek Liselerinde Tarih öğretiminin Öğretmen Görüşlerine Göre Problemlerini (Konya Örneğinde) tespit etmeyi ve tespit edilen problemlere çözüm önerileri getirmeyi amaçlamaktadır. Konya İli il merkezinde ve ...
  • Kaydu, Melike (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
    Bu araştırmada orta öğretim kurumlan 1. sınıflarında coğrafya dersinde kullanılan farklı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin başarıları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2003-2004 öğretim yılının I. yarıyılında Adana ...
  • Cankara, Özden (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008-10-31)
    Araştırmanın amacı; ortaöğretimde coğrafi konum konusunun öğretiminde yapılan yanlışlıkları ortaya koyabilmek ve kullanılan öğretim yöntemlerine alternatif olabilecek örnekler sunmaktır. Araştırmanın örneklemini 2007-2008 ...
  • Boztepe, Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Araştırma, coğrafya öğretiminim sorunlarını ortaya çıkarmak ve sebeplerini belirlemek ve bunlara çözüm getirmek amacıyla hazırlanmıştır. Ereğli/KONYA İlçesi örnek alınmıştır. Araştırma ilk olarak literatür çalışmasıyla ...
  • Nalcı, Ahmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Egitim, bir milletin gelismesinde ve ilerlemesinde en önemli amillerden birisidir. Bir millet hakiki manada egitime önem veriyor, egitimin gelismesi için her bakımdan seferberlik yapıyorsa, bu millettin ilerlememesinin ...
  • Doğan, Adem (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Duraklama dönemi bitip, çökme devri başlayınca sistem üzerinde ıslahat hareketlerine girişildi. Kurulacak yeni sistemi bu sisteme uygun olarak yetişmiş kişiler yürüteceklerdi. Bu kişilerin yetişecekleri yer ise şüphesiz ...
  • Şen, Mehmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Tez üç bölümden oluşmaktadır. I.Bölüm Metod ve Bilgi Teknolojisi açısından Tarih Öğretimi Bu bölümde 1. Tarih nedir? Niçin Tarih öğreniyoruz? 2. Sosyal Bilimler ve Tarih öğretiminin amaçları 3. Tarih öğretiminin yöntem ve ...
  • Ateş, Özlem (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
  • Güler, Hacı Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    İstanbul ili ve özellikle ilçesi Pendik yurdumuzun en çok göç alan yerleşimleridir. Aynı zamanda stanbul'un hızla sanayileşen bu alanı liselerde eğitimi zorlaştırmaktadır. Artan nüfusu ile Pendik ilçesinin trafik, işsizlik, ...
  • Başkan, Hasan Ozan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)
    Araştırma sahasını oluşturan Salihli, Manisa'ya bağlı bir ilçedir. Orta Gediz Havzası'nda yer almakta olup, 130 243 ha yüzölçümüne ve ortalama 111 m yükseltiye sahiptir. İlçenin kuzeyinde Gördes, Köprübaşı, doğusunda Kula ...
  • Karakurt, Musa (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Araştırma sahası, Konya il merkezinin 51 km. kuzeyindedir. İlçeyi, kuzeyde Yunak ve Cihanbeyli; doğuda, Cihanbeyli ile Altınekin; güney ve güneydoğu'da, Selçuklu; batıda da Kadınhanı İlçesi çevrelemektedir. İlçenin yüzölçümü ...
  • Sarı, Emre (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Araştırma sahası, Marmara Bölgesi'nin, Yıldız Dağları Bölümü içerisindedir. Kırklareli il merkezinin yaklaşık 50?60 km. doğusunda, Karadeniz kıyısındaki İğneada'nın ise 25 km. kadar batısında bulunan araştırma sahası, bu ...
  • Bozyiğit, Süzan (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005)
    Bu çalışma'da Seydişehir ilçesi'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafya Özellikleri incelenmeye çalışılmıştır. İlçe arazisi Paleozoik, Mesozoik, Tersier, ve Kuaterner'e ait farklı birimlerden oluşmuştur. Araştırma sahasını kuzeydoğu ...