Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerde doğrudan öğretim yönteminin fen ve teknoloji dersine ilişkin kavramların öğretiminde etkililiğinin değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Sarı, Hakan
dc.contributor.author İlik, Ş. Şenay
dc.date.accessioned 2018-02-22T11:55:36Z
dc.date.available 2018-02-22T11:55:36Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation İlik, Ş. Ş. (2009). Hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerde doğrudan öğretim yönteminin fen ve teknoloji dersine ilişkin kavramların öğretiminde etkililiğinin değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/9065
dc.description.abstract Ülkemizde hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip çocukların ilköğretim döneminde Fen Bilgisi Dersi ile ilgili sistemli bir eğitim almadan okul hayatlarını devam ettirdikleri gözlenmektedir. Bu da öğrencinin bir üst sınıfta veya kademede yeni bilgiyi elde etmede birçok güçlüklerle karşılaşmasına neden olabilmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmanın amacı; hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere doğrudan öğretim yöntemi ile fen bilgisinin içerdiği kavramları öğretmede etkili olup olmadığının ortaya çıkarılmasıdır. Ayrıca bu alanda yapılan diğer çalışmalara da ışık tutmaktır. Bu araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden `yoklama evreli çoklu yoklama modeli' kullanılarak hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip çocuklara fen bilgisi dersinde güneş sistemi konusunun öğretimin de doğrudan öğretim yönteminin etkililik ve verimliliği araştırılmıştır. Araştırmanın bağımlı değişkeni fen bilgisi dersinde güneş sistemi ile kavramların öğrenilmesi, bağımsız değişkeni ise doğrudan öğretim yöntemidir. Bu araştırma, özel eğitim hizmetlerinden yararlanan `hafif derecede öğrenme güçlüğüne sahip öğrenci' tanısı almış üç denekle yürütülmüştür. Çalışmaya, yaşları 14-15-14 olan hafif derecede zihinsel yetersizliği olan üç öğrenci (bir kız, iki erkek) katılmıştır. Tüm öğrenciler farklı ilköğretim okullarına devam etmektedirler. Araştırmadan elde edilen bulgular aşağıda sunulmaktadır: 1) Fen bilgisi dersinde güneş sistemi konusunun öğretiminde tüm denekler için doğrudan öğretimin etkili olduğu ortaya çıkmıştır. 2) Bulgular hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilere doğrudan öğretimin akademik becerilerin öğretiminde etkililiğini inceleyen ve daha önce tamamlanmış olan çalışmalarla da desteklendiği gözlenmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Children with mild learning difficulties continue their primary education period without having a systematic education concerning science courses. There are few studies on the efficiency of the activities conducted through direct teaching method in science courses. Therefore, the aims of this study are, 1) to determine whether direct teaching method is effective on children with mild learning difficulties to be able to learn new concepts and skills in the subjects of science courses, 2) to light the researchers for their further researches in this field. `Multiple probe design model? was used in this study to investigate the efficiency of direct teaching method in teaching the solar system to the children with mild learning difficulties. The dependent variable of the study was the solar system in science courses, and the independent variable was direct teaching method. The study was carried out with three children who was defined as `a student with mild learning difficulty?, and are enrolled in private special education and rehabilitation centres. Three children with mild learning difficulties (two girls and a boy aged 14, 15, and 14) took part in the study. All of the children also attended different primary schools, and none of them had the experience of systematic education through direct teaching method. The findings of the study are presented below. 1) The direct teaching technique has been found effective in the education of children with mild learning difficulties in terms of teaching solar system and other subjects in science courses, 2) The results of this study raised with the direct teaching technique were supported by other previous studies on the effectiveness of academic learning abilities. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Doğrudan öğretim tr_TR
dc.subject Direct instruction tr_TR
dc.subject Öğrenme güçlüğü tr_TR
dc.subject Learning difficulty tr_TR
dc.title Hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerde doğrudan öğretim yönteminin fen ve teknoloji dersine ilişkin kavramların öğretiminde etkililiğinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative An evaluation of the effectiveness of direct teaching methods on learning concepts of children with mild learning difficulties related to science and technology course tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster