dc.contributor.advisor |
Şirin, Nihat |
|
dc.contributor.author |
Büyükekiz, Mehmet |
|
dc.date.accessioned |
2018-02-22T07:09:19Z |
|
dc.date.available |
2018-02-22T07:09:19Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Büyükekiz, M. (2009). Okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin resimsel uygulamalarındaki farklılıklar. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/9032 |
|
dc.description.abstract |
Oyunlarla başlayarak çevresini keşfetmeye başlayan çocuk; okul öncesi döneme geldiğinde sanatsal araç gereçleri tanıyarak ve bunlarla denemeler yaparak bir sanat eğitimi sürecine girmektedir. İlk karalama çizimlerini takip eden ve gerçekçi çizimlere varan süreç içerisinde sanatsal gelişimini devam ettirebilmektedir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrencilerin resimsel uygulamalarındaki farklılıklarını tespit etmek ve okul öncesi dönemde verilen sanat eğitimi üzerinde önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın birinci bölümünde, problem durumu, araştırmanın amacı, önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklar konularında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde okul öncesi sanat eğitimi ve yaratıcılık ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, çocuk-resim ilişkisi incelenmiş ve çocuk resimlerinin özellikleri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, araştırmanın yöntemi üzerinde durulmuştur. Beşinci bölümde bulgular ve yorumlar, altıncı bölümde ise, sonuç ve öneriler kısmı yer almıştır. Araştırmada nitel ve nicel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Nicel veriler öğrencilerden elde edilen çalışmalar SPSS'de ile analiz edilmiş, okul öncesi eğitim alan ve almayan öğrenci resimlerinin arasındaki farkı belirlemek için ise ?t? testi kullanılmıştır. Nitel veriler olarak, öğrenci resimleri ?Öğrenci Değerlendirme Formu?nda yer alan kriterlere göre yorumları yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi döneminde verilen sanat eğitiminin çocuğun resimsel gelişimine katkısı açısından önerilere yer verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The child starts to discover its environment through play, and when he reaches the preschool age he enters an art education process in which he recognizes the tools related to art and experiments with them. His artistic development continues with the process of simple sketches followed by proper drawings. The aim of this study is to determine the differences between the drawings of the students who take preschool education and those who do not, and make suggestions on art education given during preschool age. In the first part of the research, information was given about the state of the problem, the aim of the research, its importance and its restrictions. In the second part, preschool art aducation and creativity were taken up. In the third part, the relationship between child and art was studied and the characteristics of the child drawings were taken up. In the fourth part, the method of the research was dwelt on. In the fifth part findings and their interpretation, and in the sixth part the conclusion and suggestions took place. In this research, qualitative and quantitative methods were used. Quantitative data; the product of work taken from students was analysed by SPSS and ?t? test was used to establish the difference between the drawings of students who took preschool education and those who did not. As qualitative data, drawings of the students were interpreted according to the criteria in the ?Student Evaluation Form?. In the conclusion part of the research, suggestions were made on the contribution of art education to the child?s artistic development during his preschool age. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Okul öncesi eğitim |
tr_TR |
dc.subject |
Preschool education |
tr_TR |
dc.subject |
Sanat eğitimi |
tr_TR |
dc.subject |
Art education |
tr_TR |
dc.title |
Okul öncesi eğitim alan ve almayan ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin resimsel uygulamalarındaki farklılıklar |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The difference in art practising between those who receive preprimary school education and those who do not |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |