Çocukların doğru değer ve davranışları kazanmalarında edebiyatın özellikle de çocuk edebiyatının önemli bir yeri vardır. Bu görev ise yazarlara ve şairlere düşmektedir. Türk edebiyatında söz konusu değer ve davranışları eserlerinde işleyen pek çok şair ve yazar vardır. Bunlardan biri de İbrahim Zeki Burdurlu'dur. ?İbrahim Zeki Burdurlu'nun Eserlerinde Çocuk Eğitimi İle İlgili Evrensel Değerler? adını taşıyan bu tezde İbrahim Zeki Burdurlu'nun kısaca hayatı ve sanatından bahsedildikten sonra onun eserlerinde işlediği evrensel değerler üzerinde durulmaktadır. Bunlar; sevgi, anne-baba sevgisi, vatan sevgisi, kardeş sevgisi, hayvan sevgisi, doğa sevgisi, toprak sevgisi, çocuk toprak sevgisi, yaşam toprak sevgisi, saygı, mutluluğa ve acıya ortak olma, dürüstlük, iyilik etme, iyi huylu olma, inanç, aile, aşk, çalışkanlık, arkadaşlık, estetik, yardımseverlik, merhamet, cesaret, sabır, umut, şükran duyma, bağışlama ve özür dileme, özgürlük, misafirperverlik, barış, kanaatkârlık, emek, kültüre sahip çıkma, özlem, işbirliği, komşuluk, eşitlik, duyarlı olma, mantık yürütme, eğitim, sorumluluk ve takdir etmedir.
Literature, especially literature of child takes up an important place to gain true values and true behaviors for children. Authors and poets should share this mission. There are a lot of poets and authors who have mentioned these values and behaviors in their works. One of these poets is Ibrahim Zeki Burdurlu. At the thesis whose name is ?Universal Values Related to Child Education at Ibrahim Zeki Burdurlu?s Works?, the life and art of Ibrahim Zeki Burdurlu were discoursed breefly and then the universal values which he had mentioned in his works were emphesized. These universal values are love, affection to parents, country love, affection to sibling, affection to soil, love of child-soil, love of child-life, respect, intercommunityof happiness and distress, integrity, charitableness, mercy, having a good temper, faith, family, love, diligence, friendliness, esthetic, courage, patience, expectation, thankfulness, forgiveness and apolgy, freedom, hospitality, peace, frugality, exertion, culture claiming, missing, cooperation, neigbourhood, egalitarianism, sensitiveness, reasoning, education, responsibility and appreciation.