Uzaktan eğitim alanında özellikle bir öğrenme aracı olarak kullanılan İnternet ve Web halkla ilişkiler aracı olarak da öğrencilerin uzaklık ve yalnızlık duygularını gidermek, aidiyet duygusu kazandırmak, kurum içi ve dışı iletişimi gerçekleştirmek, basın ile sağlıklı ilişkiler kurmak, haber akışını sağlamak, hedef kitleleri gözlemek, iç ve dış hedef kitlelerle diyaloga dayalı bir iletişim oluşturmak için kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; geniş bir kitleye öğretim hizmeti veren mega üniversitelerin halkla ilişkiler uygulamalarında yeni iletişim araçlarından İnternet ve Web'in etkin olarak kullanılıp kullanılmadığını araştırmak, mega üniversitelerin Web sitelerini hazırlarken, halkla ilişkiler sürecini uygulanıp uygulanmadığını, diyaloga dayalı iletişimin ilkelerini Web sitelerinde kullanıp kullanmadığını belirlemek ve bu araştırmanın sonucunda Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Web sitesine yönelik olarak halkla ilişkiler süreci, diyaloga dayalı iletişim modeli ve sistem yaklaşımı çerçevesinde etkin bir halkla ilişkiler modeli geliştirmektir. Bu doğrultuda çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları verilmiş, ikinci bölümde halkla ilişkiler süreci, etkili iletişim ve halkla ilişkilerde kullanılan etkili iletişim modelleri ile etkili iletişim aracı olarak İnternet ve Web ele alınmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümde ise araştırmanın yöntemine yer verilerek; araştırma modeli ve araştırmanın ölçme araçları olan niteliksel ölçme araçlarından görüşme ve niceliksel ölçme araçlarından içerik analizi yöntemleri açıklanmıştır. Araştırmanın dördüncü bölümünde ise elde edilen bulgular halkla ilişkiler süreci ve diyaloga dayalı iletişim kuramı çerçevesinde yorumlanmıştır. Çalışmanın beşinci bölümünü oluşturan model önerisi bölümünde ise araştırmanın bulgularına dayalı olarak Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Web sitesine ilişkin bir model önerisinde bulunulmuştur.
The Internet and Web technologies especially used as a learning tool in the area of distance education are also used as a tool of public relations to eliminate the distance and loneliness feelings of students, make them feel belonging to the institution, carry out communication both in and out of the institution, form a sound relationship with the media, provide news flow, observe the target mass and form a dialogic based communication with the target mass both in and out. The aim of this study is to investigate if mega universities serving to a big mass use the Internet and Web effectively in their public relations applications, determine if they apply public relations process while preparing their Web sites, and as a result of the study, develop an effective public relations model for Anadolu University Open Education system based on the public relations process and dialogical communication model. The first chapter of the study presents the aim, importance, assumptions, limitations while the second chapter presents the process of public relations, effective communication models used in effective communication and public relations activities and the Internet and Web as an effective communication tool. The third chapter of the study is based on the methodology; it explains the methodology of the study, data collection techniques interview and content analysis used in the research. That the findings obtained in the study is evaluated based on the process of public relations and the theory of dialogic communication is placed in the chapter four. The final chapter, which consists of a sample model, presents a model based on the findings of the study towards the Web site of Anadolu University Open Education System.