İnsanoğlu var olduğu günden beri bilgiyi araştırmaya ihtiyaç duymaktadır. Bilgiye ulaştıkça hep daha fazlasını istemektedir. Yazının icadından günümüze kadar geçen süre içinde gelişen teknolojilere bilgi teknolojileri denilmektedir. İnternetin keşfedilmesi ile sınırsız bilgiye ulaşan insan her işini internet üzerinden yapmaya başlamıştır. Her sektör için önemli olan bilgi teknolojilerinin önemi turizm sektöründe bir kat daha fazladır. İnternet üzerinden seyahat ile ilgili alışverişler yapılabilmekte, istenilen bilgilere ucuz ve kolay bir şekilde erişilebilmektedir. Bir destinasyona turist çekebilmek için o yerin tanıtımının iyi yapılması gerekmektedir. Gezginlerin destinasyon seçiminin belirlenmesinde turistik değerlerin tanıtımı çok önemlidir. Bunu sağlayabilmek için de bilgi ve iletişim teknolojilerinden yeteri kadar faydalanılmalıdır. Bu araştırmanın amacı Konya'da bulunan seyahat acentaları ve otellerin hangi tanıtım ve pazarlama araçlarını kullandıklarının, bilgi ve iletişim teknolojilerini yeteri kadar kullanıp kullanmadıklarının tespit edilmesidir.
Since human beings have been created they need to make research to get information. As they get information, they always want more. Information technologies have developed from the invention of writing up to the present. Central reservation system, global distribution systems, and finally, after the discovery of the Internet, people who have reached unlimited knowledge have begun doing everything on the internet. It is cheap and easy to access the information and do shopping online. From the perspective of the tourism sector, the importance of information technology can not be ignored. In order to attract tourists attention to a destination the promotion of that place needs to be done well. For achieve this, they should benefit from information and communication technologies sufficiently. If the promotion of the tourictic values attract tourist attentions, it affects travelers' choice of the destinations. The aim of this research is to determine which promotional and marketing tools are used by travel agencies and hotels in Konya and whether they use information and communication technologies as competently.