Bu araştırma, ilköğretim okullarında okutulmakta olan Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının uygulanmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla 2007-2008 öğretim yılı Konya İli Meram, Selçuklu, Karatay ve Hüyük ilçeleri ilköğretim okullarında görev yapan toplam 160 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ?Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Programının Uygulanması İle İlgili Değerlendirme Anketi? kullanılmıştır. Öğretmenlere uygulanan anket formu, kişisel bilgiler, program ile ilgili kazanım, yöntem ve teknikler, etkinlikler, araç-gereç ve materyal, içerik ve uygulama, ölçme ve değerlendirme, öğrencilerde okula ve derse karşı yarattığı değişiklikler bölümünden oluşmaktadır. Toplanan veriler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda veriler yüzde, frekans, standart sapma ve aritmetik ortalama değerleri dikkate alınarak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda programda öngörülen kazanımlar, yöntem-teknik ve etkinlikler, araç-gereç ve materyaller, programda yer alan içerik, ölçme ve değerlendirmenin uygulamada ?kısmen yeterli? düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Elde edilen bulgulara göre, programın uygulanması önündeki en önemli engel olarak okulların fiziki şartlar ve donanım bakımından yeterli düzeyde olmaması, sınıf mevcutlarının fazla olması ve ders saatlerinin yetersiz olması görülmektedir. Ayrıca programda yer alan yeni ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulanamadığı ve bu konuda öğretmenlerin hizmet içi eğitime ihtiyacı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
This investigation was realized on the total 160 teachers who carried out teaching in the elementary schools of Konya Province and Meram, Selçuklu, Karatay and Hüyük Districts during the education period of 2007-2008 spreadsheets of their views concerning the activity at being applied of the Social Knowledge Lesson Education Programme of new elementary education which was thought in the Elementary Schools. In the study, ?The Evaluation Survey related to the Application of New Elementary Social Knowledge Program? was used. The survey form applied on the teachers consisted of personal info, gain related to program, methods and activities, equipments and material, content and application , assessment and evaluation, the varied parts which they were created for schools and lessons in the students. The collected datum were analysed at computer environment. At the conclusion of statistical analysis which was done, the datum were commented on by considering the values of frequency, standard deviation and arithmetic mean. At the conclusion of the survey, the gains anticipated at the programme that the method-technics and activities, equipments and materials, content taken in the programme, assessment and evaluation appeared at a level being ?partially adequate?. According to the acquired findings, it has been seen that the most important obstacle at the footlights related to being applied of the programme of the schools were not adequate level, overstep the actual limit of the classrooms and inadequate lesson-hours as to physical conditions and equipments of them. Besides, it was reached at the conclusion that the assessment and evaluation technics involved in the programme were not applied and the teachers needed in house training