Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Felsefe ve Din Bilimleri Koleksiyonu listeleme

Başlık için SBE, Yüksek Lisans, Felsefe ve Din Bilimleri Koleksiyonu listeleme

Sırala: Sıra: Sonuçlar:

  • Geredeli, Mustafa (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
    İnsanlık tarihi kadar eski olan din, insan hayatında daima önemli bir yere sahip olmuş ve insanı mutlu kılmayı hedef alan sosyal bir kurum olma özelliğini hiçbir zaman yitirmemiştir. Bu hedefine ulaşmak içinde, insanla-insan, ...
  • Mahim, Fatma (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Varlık Necip Fazıl'ın Allah'ı, âlemi ve insanı açıklama ifadesidir. Ona göre her şeye varlık veren Allah'ın varlığını temellendirmek için deliller oluşturmaya çalışmak gereksizdir. Ancak onda temellendirme mahiyetinde ...
  • Yaşlı, Muhammed Emin (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Egitim araç gereçleri egitimdeki verimliligi dogrudan etkilerler. DKAB derslerinin islenisi sırasında hangi araçların ne sekilde ve nasıl kullanılacagı önemlidir. Gelisen teknoloji egitim araçları içerine yenilerinin ...
  • Pekergil, Murat (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Bu çalışma, ölüm olgusunu Din Sosyolojisi açısından ele alan, Konya il merkezinde ölümün nasıl algılandığı ve ölüm olgusuna bağlı olarak yerine getirilen ritüellerin bağımsız değişkenler arasındaki ilişkiler çerçevesinde ...
  • Yeşilmen, Halit (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)
  • Şirin, Zehra (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    On dokuzuncu yüzyılın önemli düşünürlerinden olan Peyami Safa birçok konuda eser yazmıştır. Bu çalışmada; düşünürün yazdığı eserlerden yola çıkarak Peyami Safa ahlâk anlayışı ele alınmıştır. Çalışmamızda, Peyami Safa'nın ...
  • Laleli, Mustafa (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    nsan aklı, sadece akıl gücü, hiç kimse için yaratılıs gayesine uygun bir hayat sürebilmesi için yeterli degildir. Çünkü akıl göze, vahiy de ısıga benzer. Saglam bir göz ısık olmadan göremez. nsanın bir rehber ve bir yol ...
  • Gedük, Nuray Demirci (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Platon egitimle insanı bilgilendirmekten daha çok ruhu yüceltmeyi hedefler. Egitim ruhu iyiye dogru yönlendirmedir.Yani ahlaksal bir etkinliktir, bu yüzden egitimli insan aynı zamanda erdemli insandır. Egitimle insan iyi ...
  • Dzhuvalekov, Sabri (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-11-16)
    Bulgaristan Cumhuriyeti uzun yıllar Komünist rejiminin baskısı altında kalmış, bölge halkının dini hayatında büyük boşluk oluşmuştur. Bu gün bölgedeki Müslümanlar bu boşluğu doldurmaya çaba gösterirler. Bu ülkede yaşayan ...
  • Evginer, Nilüfer (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Bu çalışma, insanların uykularında deneyimledikleri psikolojik ve dini bir fenomen olan rüya konusunu ele almaktadır. Rüya, insanlık tarihinin başlangıcından bu yana hep merak edilmiştir. Neredeyse tüm dinlerde, kutsal ...
  • Ertürk, İdris (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008)
    Rahman Suresi, Kur'an'ın elli beşinci suresidir. Yetmiş sekiz ayetten oluşan bu surenin, Mekke'de indiği kabul edilir. Adını, birinci ayetini oluşturan ve Allah'ın isimlerinden olan ?er-Rahman? kelimesinden almıştır. Sure, ...
  • Bayer, Ahmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)
    Hıristiyanlık, Hz. İsa'nın ölümünden sonra tarih içerisinde geçirdiği süreçte ilâhi konumdan çıkarak, Hz. İsa merkezli bir din şekline dönüşmüştür. Nitekim, Hıristiyanlıkla ilgili olarak günümüze kadar birçok İslâm âlimi ...
  • Çalışkan, Mahmut (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011-10-15)
    Din ve ahlak, beşerî hayata anlam ve değer katan iki alandır. Bu alanlar arasında; farklı açılardan incelenmesi mümkün felsefi, sosyolojik, tarihi, psikolojik, siyasi vs. bir münasebetin olduğu veya felsefî gerekçelerle ...
  • Yeşilkaya, Kadir (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)
    Bu tez Sadreddin Konevi'nin bilgi ve iman anlayışı ile ilgilidir. Amaç Konevi'nin bilgiyi nasıl anladığı, nasıl elde ettiği ve bilgiye götüren araçların neler olduğudur. O bilgi anlayışında rasyonel bilgi araçlarını kabul ...
  • Pak, Süleyman (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1995)
  • Şahin, Gülşen (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Sezai Karakoç ülkemizde diriliş ekolünün kurucusu ve temsilcisi olarak ismini duyurmuş bir düşünür, şair ve kültür adamıdır. Diriliş düşüncesi toplumda, İslam inancını merkeze alarak yeni bir insan anlayışını hâkim kılmak ...
  • Gedik, Mehmet (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2009)
    Araştırmamızın konusunu, Somali'den göç eden ve pek çok farklılıkları beraberinde taşıyan Somalili mültecilerin, Konya'ya gelmeden önceki sosyo-kültürel ve dinî hayatları ile Konya'ya geldikten sonraki sosyo-kültürel ...
  • Yılmaz, Ayşe (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2010)
    Katolik Kilisesi'ne göre konsil, muntazam olarak tanzim edilmiş konsiller toplantısıdır. Latince ?concilium? kelimesinden alınmıştır. Hıristiyanlıkta ortaya çıkan dinî akımlar, bozulma ve çözülmeler sonucunda dinî oluşumu ...
  • Karadoğu, Ali (Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2008)
    Dini tecrübenin pratik ifadesi ve dini sosyal bir fenomen olan Namaz İbadeti, içkin boyutuyla ferdin deruni alemini; aşkın boyutuyla manevi alemi, sosyolojik boyutuyla toplumu ilgilendiren, çok boyutlu (multidimensional) ...