Geçmişte gelirin, maddi değerlerin ya da bireyin tecrübesinin, eğitiminin, yeteneğinin ve bilgi birikiminin sermaye değeri olduğu düşünülürken, bugün aktörlerin ilişkilerinin ve bağlantılarının da sermaye olarak değerlendirilebileceği iddia edilmekte ve bu iddia da gittikçe daha fazla kabul görmektedir. Bu tez çalışması da temel itibariyle söz konusu iddia üzerinden şekillenmekte, yani tezde ilişkilerin ve birlikteliklerin veyahut da bağlantıların ve ağların hem bireyler hem de kolletivite açısından bir sermaye değeri taşıdığı önkabulünden hareket edilmektedir. Öyle ki söz konusu sermayenin varlığı, bireysel düzlemde insanları daha başarılı, daha mutlu ve daha sağlıklı kılarken, toplumsal düzeydeyse daha güvenli, daha sağlıklı, daha kültürlü, daha iyi yönetilen toplumlar yaratma vaadini içinde barındırmaktadır. Sosyal sermayenin söz konusu vaatleri, onu hem daha cazip hale getirmekte, hem de böylesi faydaların varlığı sosyal sermayenin daha ayrıntılı bir biçimde incelenmesinin gerekliliğini artırmaktadır. Böylesi bir gereklilikten hareketle hazırlanan bu tez çalışması, üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde sosyal sermaye kavramı daha ziyade teorik bir açıdan ele alınmaktadır. Tezin ikinci bölümü ise birinci bölümde teorik açıdan analiz edilmeye çalışılan sosyal sermayenin üretimi ve sosyal sermayeyi üreten kurumlara dairdir. Tezin üçüncü ve son bölümünde ise bir çok alanla ilişkilendirilerek kullanılan sosyal sermaye teorisi eğitsel alana taşınmakta ve bağların, ilişkilerin, birlikteliklerin, bağlantıların ve ağların bu alanda başarıyı nasıl etkilediği üzerinde durulmaktadır.
The phiscal values or the experiences, capabilities, education and knowledge of individuals are regarded as capital value formerly, nowadays according to a new argument; the relationships and connections can be evaluated as capital and this argument is also finding acceptance day by day. This disseratation also takes on shape with this argument and goes with the pre-acception the relationships and synergies or connections and networks have a value as capital. The existance of this capital also implies the promise of making individual more successful, happy and healthy and makes the society safer, cultured, happier and well-governed. These promises of social capital, makes it more attractive and also deepens the need of a deatiled examination of social capital. So this dissertation is set up from this need and includes three sections. The social capital context is dealt with theoretically in the first section. The second section is about the producing and the producing institutions of social capital. In the third and the final section, the concept of social capital is carried to educational area and asserted how are the relations?, connections?, synergies?and networks? impacts on the achievements on this area.