Yapılan bu deneysel çalışmada V kayış kasnak mekanizmalarında gergi kuvvetlerinin kayma üzerindeki etkisi incelenmiştir. Deneyler, Selçuk Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesinde hazırlamış olduğumuz kayış kasnak mekanizması deney tesisatında yapılmıştır. Deneylerde 17*3200 ölçülerinde Derbby markalı kayış kullanılmıştır. Değişik frenleme momentleri ve gerdirme kuvvetleri karşısında kasnak hızları ölçülmüş ve hız verileri yardımıyla kayma miktarları hesaplanmıştır. Deneyler esnasında sisteme hidrolik pompa ve kısıcı yardımıyla 5'er bar aralıklarla 0'dan 40 bar'a kadar değişen değerlerde momentler uygulanmıştır. Çalışma hız aralıkları ise 500 d/dak, 1000 d/dak ve 1450 d/dak `dır. Sisteme uygulanan gerdirme kuvvetleri ise 50 N, 200 N ve 500 N'dur. iv Yapılan deneyler sonucundaki kayıştaki kayma miktarının gerdirme kuvvetinin artmasıyla azaldığı gözlemlenmiştir. Bu nedenle V kayış kasnak mekanizmalarında kayma miktarının minimuma indirilmesi için kayışın uygun gerginlikte olması gerektiği sonucuna varılmıştır.
In this study sliding at the V-belt driving mechanism was investigated by this experimental study. Expriments were done by using v-belt driving mechanism test installation which was prepared in the Selcuk University Engineering faculty 17x3200 Derbby v-belt was used at these expriments pulley speeds against various breaking moments and tension forces were measured so by forces were measured so by speed dates sliding amounts were calculated. During these trials by a hydraulic pump and a choking preassures from 0 to 40 bars by 5 bars were applied to the system. Working speed ranges were 500 rpm-1000 rpm anad 1450 rpm. The tension forces which were applied to the system were 50N, 200N and 500N. vi As a result by trials sliding amount at the v-belt was realized that decrease when the tension force is increased. Therefore v-belt should be tension via a suitable force to minimize the sliding at the v-belt driving mechanism.