Atatürk'ten sonra, genç Cumhuriyet'in iktidar koltuğuna İsmet İnönü oturmuştur. Yaptığı uygulamalarla ?milli şef? sıfatını alan İsmet İnönü, tarih eğitimi konusunda yeni bir dönem başlatmıştır. Atatürk dönemi milli tarih eğitimi anlayışı, yerini yavaş yavaş hümanist tarih eğitimi anlayışına bırakmıştır. Bu durum Türkiye'de tarih eğitimi meselesinde ikinci bir dönemin başlangıcı olmuş tarih ders kitapları ve uygulanan tarih ders programları tamamen hümanist bir yaklaşımın ürünüdür. Tarih eğitiminde milli yaklaşımdan uzaklaşılmış, dünya medeniyetinin kaynağı, Eski Yunan ve Roma'da aranmıştır. Bu değişim yavaş yavaş gerçekleşmiş ve milli şef döneminin son yıllarında iyiden iyiye yerleşmiştir. Bu köklü değişikliğin nedenlerini bulmak pekte kolay olmamıştır. Ama yaptığımız araştırmalar, bu değişimin batıya yaklaşma politikalarının bir yansıması olduğu gerçeğini karşımıza çıkarmıştır. Bu değişim, dönemin dış politika olaylarıyla son derece yakından ilgilidir. Demokrat Parti, üçüncü çok partili rejim denemeleri sonucunda büyük bir halk desteğiyle ve büyük umutlarla iktidara gelmiştir. Bu değişim, yeni eğitim politikalarını da beraberinde getirmiştir. Demokrat Parti, tarih eğitimi meselesinde milli bir yaklaşıma sahipti. Bu noktadan hareketle, tarih eğitimini millileştirmek amacıyla bazı girişimler ve değişiklikler yapmalarına rağmen, istedikleri amaca ulaşamamışlardır. Bu dönemde, tarih ders programlarında birçok değişiklik yapılmış (1952-1954- 1956-1957) ama bu değişiklikler, tarih eğitimini millileştirmeye yetmemiştir. Ders programlarında, hümanist tarih anlayışının ağırlığı yerini aynen muhafaza etmiştir. Demokrat Parti iktidarı, her ne kadar tarih eğitimini millileştirmeye çalışsa da, sonuç olarak, milli şef dönemi hümanist tarih eğitimi anlayışının devamı olmaktan kurtulamamıştır.
After Ataturk, İsmet İnönü came into power in the young Turkish republic. İsmet İnönü, who has had the title of ?National Chief? with his practices, has started a new period in history teaching. Atatürk period?s, understanding of national history education has gradually left its place to the understanding of humanist history education. This situation has been the beginning of a new period in the history education the issue in Turkiye. In this period, textbooks and curriculums applied are the products of a humanist approach. It has been gone far from the national approach, and the fountain of the civilizations has been searched in Ancient Greek and Rome. This change happened step by step and established thoroughly in the last years of the national chief period. It hasn?t been so easy to find the reasons of this rooted change. But the researches we have made have brought out the fact of that this change was a reflection of the politics of approaching west. This change was enormously connected with the foreign politics events of the era. Democrat Party has come to power after the third multi-party regime attempt with a great pubic support and big hopes. This change brought new education politics in its wake. Democrat Party had a national approach in the history education issue. Mowing from this point, although they have made some attempts and changes, they couldn?t reach the aim they wanted. In this period (1952-1954-1956-1957) many changes have been made in the curriculums; but these changes has not been enough to nationalize the history education. In the curriculums the understanding of humanist history education kept its largely place exactly. Democrat Party government although has tried to nationalize history education, ıt couldn?t get out of being the continuation of the understanding of the humanist history education.