Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

İş stresinin ilköğretim okullarında okul yöneticileri üzerindeki etkisi (Konya örneği)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Altınok, Vicdan
dc.contributor.author Ok, İsmail
dc.date.accessioned 2018-01-31T08:04:17Z
dc.date.available 2018-01-31T08:04:17Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.citation Ok, İ. (2006). İş stresinin ilköğretim okullarında okul yöneticileri üzerindeki etkisi (Konya örneği). Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/8262
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı iş stresinin ilköğretim okul yöneticileri üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma tarama modelindedir. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veriler anket ve kaynak tarama ile toplanmıştır. Araştırmanın evrenini Konya ili merkez ilçelerindeki (Karatay, Selçuklu ve Meram) Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel ve devlet ilköğretim okullarında 2005-2006 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan ilköğretim okul yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmada 370 katılımcı yer almıştır. Bunlardan %7,84'ü özel okul yöneticisi, % 92,16'sı devlet okulu yöneticisidir. Araştırma için Prof. Dr. nayet Pehlivan'ın doktora tezinde kullanmak üzere geliştirdiği, 75 maddeden oluşan likert tipi ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Okul yöneticilerinin cinsiyet ve çalıştıkları okul türlerine göre stres düzeylerindeki farklılıkları t testi, okul yöneticilerinin yaş grubu ile yöneticilik kıdemlerine göre stres düzeylerindeki farklılıkları tek yönlü varyans analizleri yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda Konya ili ilköğretim okullarında çalışan; Kadın ve erkek yöneticilerin iş stresi boyutlarından aynı düzeyde etkilendikleri, Devlet okullarında görev yapan yöneticilerin örgütsel stres kaynaklarından özel okullarda çalışan yöneticilerden daha çok etkilendikleri, Stresle başa çıkma yöntemlerini özel okul yöneticilerinin daha yüksek düzeyde kullandıkları, ş ve iş çevresiyle ilgili olarak örgütsel stres kaynaklarından 20-30 yaş arasındaki yöneticilerin 31-40 yaş arasındaki yöneticilerden daha çok etkilendiği, Stresle başa çıkma yöntemlerini 20-30 yaş arasındaki yöneticilerin 41-50 yaş arasındaki yöneticilerden daha yüksek düzeyde kullandıkları, 41-50 yaş arasındaki yöneticilerin 50 yaş ve üzeri yöneticilere göre daha üst düzeyde stresle başa çıkma yöntemlerini kullandıkları saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this research is to find out how the managers of primary schools are affected by the stress of their work. The research is a kind of scanning. The necessary information for this study, which is a qualitative research, have been obtained by scanning questionnaire results and a variety of sources. Managers working in the state and private schools of central districts of Konya (Karatay, Selçuklu, Meram) in 2005-2006 .Constitute the research. This group of managers consists of 370 people.%7,84 of them work for private schools, %92,16 of them work for state schools. The measure in Likert type, which Prof.Dr. nayet Pehlivan has developed for his doctoral thesis, is used for this study. The results of the research is analysed by using SPSS 13.0 package program. The differences in the stress level of participants, which result from their sexes and schools they work for are analyzed by ?t? test, and which result from their ages and seniority are solved by using one-way variant analysis. The results of the study indicates the followings that are valid for primary schools in Konya: Male and female managers are effected equally by the stress of their work The affect of organizational stress sources is stronger on managers of state schools. Private school managers uses more effectively the methods of dealing with work stress Managers in the 20-30 age range are affected by organizational work stress that related to their jobs and working. Managers in the 20-30 age range use the methods of dealing with stress more effectively than their colleagues who are at the age of 41-50 Managers in the 41-50 age range use the methods of dealing with stress more effectively than the managers who are over 50. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject İş stresi tr_TR
dc.subject Work stress tr_TR
dc.subject İlköğretim okulları tr_TR
dc.subject Primary education schools tr_TR
dc.subject Okul yöneticileri tr_TR
dc.subject School administrators tr_TR
dc.title İş stresinin ilköğretim okullarında okul yöneticileri üzerindeki etkisi (Konya örneği) tr_TR
dc.title.alternative How the managers of primary scholls are affected by the stress of their work tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster