Bu araştırmada Sosyal Beceri Eğitimi Programının anaokuluna devam eden 4-5 yaş grubu çocuklarının akran ilişkilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın bağımlı değişkeni anaokuluna devam eden 4-5 yaş çocuklarının "akran ilişkileri"; bağımsız değişkeni ise "etkinlik temelli sosyal beceri eğitimi programı"dır. Araştırmanın çalışma grubunu, Edirne ili Keşan İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullardan tesadüfî küme örnekleme yöntemi ile seçilen, bağımsız anaokulunda eğitim görmekte olan 4-5 yaş grubundaki 20 kontrol ve üniversite anaokulunda eğitim görmekte olan 4-5 yaş grubundaki 20 deney grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, kişisel bilgi formu, Gary W. Ladd ve Suzan M. Profilet(1996) tarafından geliştirilmiş, Gülay (2008) tarafından Türkçe'ye uyarlama ve geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan Çocuk Davranış Ölçeği (The Child Behavior Scale) kullanılmıştır. Ölçek, çocuklar için, program öncesi ve sonrasında öğretmenleri tarafından doldurulmuş; ayrıca deney grubu için eğitim programı bitiminden sekiz hafta sonra tekrar doldurulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 16.00 paket programı kullanılmış olup güven aralığı olarak .05 benimsenmiştir. Deneme ve kontrol gruplarının ön test ve son testlerinin karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, Deneme grubunun ön test-son test ve son test izleme testi ile kontrol grubunun ön test son test puanlarının karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda, etkinlik temelli sosyal beceri eğitimi programının çocukların akran ilişkilerini, Çocuk Davranış Ölçeği?nin alt boyutları da dikkate alındığında olumlu yönde desteklediği ortaya koyulmuştur.
The influence of Social Skills Education Programme on 4-5 year-old children who goes to nursery school was studied. The dependent variable was "peer relations" between 4 or 5 year old children who goes to nursery school while the independent variable was "activity based social skills education programme."20 four or five year-old children who attends nursery schools of Province of Edirne, Keşan District Directorate of National Education and 20 students aged 4 or 5 years old attending the nursery school of the university as the pilot group, 40 students in total were chosen by random cluster sampling for the subject group of the study.Personal information questionnaire and The Child Behavior Scale developed by Gary W. Ladd and Suzan M. Profilet (1996) and adapted to Turkish by Gülay (2008) was used to collect data. The scales were filled by the teachers before and after the programme. For the control group, it was repeated eight weeks after the end of the programme.For the data analysis SPSS 16.00 packed programme was used and 0.5 was thought to be the confidence interval. Mann Whitney U Test was used to compare the pretests and posttests of the control and experimental groups. Wilcoxon Signed Rank Test was used to compare the pretest and posttest scores of the control group with the pretest, posttest and trail test scores of the experimental group. The findings are summarized below: In accordance with the results of the study, it can be said that the activity based social skills educational programme supports the peer relations of children when the sub-dimensions are considered, too.