Bu araştırma ilköğretim okulu yöneticilerinin örgütsel bilgiyi yönetmeyeterliğine ne derecede sahip oldukları hakkında kendilerinin ve öğretmenleringörüşlerinin saptanmasını, bu iki grup arasında algılamaların farklı olup olmadığınınbelirlenmesini amaçlamaktadır. Örneklemde yer alan kişilerin yaş, kıdem, cinsiyet,öğretmenlikteki branş, görevini doğup büyüdüğü yerde yürütüp yürütmediği ve bilgiyönetimi konusunda herhangi bir hizmet içi eğitim programına katılıp katılmadığıdeğişkenlerine göre algılamalarının değişip değişmediği de belirlenmiştir.Araştırmanın örneklemini, 2004-2005 Eğitim yılı II. döneminde Konya ilindebulunan ilköğretim okullarında görev yapan yöneticiler ve öğretmenleroluşturmaktadır.Araştırmamızda bilgi yönetimi; bilginin elde edilmesi, bilginin paylaşılması,bilginin kullanılması ve bilginin depolanması alt boyutlarında incelenmiştir.
This study aims to determine the teachers? and the primary schooladministrators? opinions about to what extent the administrators have thecompetency of managing knowledge and if there is difference of perception betweenthese two groups. It is also determined that if the subjects? perceptions change due tothe variations of age, experience, gender, field of study in teaching, whether thesubjects do their jobs in the place they were born and whether they had an in-servicetraining or not.The sample of the research consists of primary school teachers andadministrators who worked in three main districts of Konya during the second halfof 2004-2005 educational year.In the study, Knowledge Management is examined through the sub dimensionsof acquiring knowledge, sharing knowledge, using the knowledge and storing theknowledge.