Ülkemizin geleceği için geçmiş ile gelecek arasında köprü kuracak ve bunu kendi milli değerlerini, kültürünü kaybetmeden yapacak olan gençler yetiştirmek zorundayız. Sanat eğitimi dersleri ile amacımız kültürüne önem veren ve günümüze taşımak isteyen sağlıklı, üretken, kendine güvenen ulusal kültürümüzün devamını sağlayacak bireyler yetiştirmektir. Bu bağlamda geleneksel Türk el sanatları ülkemizin geleceği için eğitimdeki önemi üzerinde durulması gereken bir konudur. Bu araştırma ilköğretim ikinci kademede nitel araştırma yöntemleri ile geleneksel Türk el sanatlarının öğretimi üzerine yapılmıştır. Yapılan araştırma ile ilköğretim resim-iş derslerinde geleneksel el sanatlarının öğretimi ile ilgili eksiklikler ortaya konmuştur. Gelişen teknoloji ile birlikte eskimeye, yok olmaya mahkum gibi görünen geleneksel Türk el sanatlarının yaşatılması, sahip çıkılması, manevi bir değer olarak saklanması ve sonraki nesillere aktarılması, Türk halkının sanata olan ilgisini arttırmak gençlerimize öğrenmelerini yönlendirecek çalışmalar yapmakla mümkündür. Türk el sanatlarının tüm alanlarında araştırıcı, çok yönlü ve yaratıcı düşünce tarzını benimsemek bunu sanat eğitimine yansıtmak büyük önem taşımaktadır.
We have to bring up teenagers who will build a kind of bridge between the future and past without losing their own national identies and cultural facilities. By these lessons, education of art, our aim is to bring up individuals who gives importance to his own culture, and wants it to carry to the present, healthy productive, self-confidence and provide the continuity of our national culture. An this context, traditional handy craft is can important issue in education to consider for our country?s future. This research is done on qualitative research methods and education, of traditional handicrafts in primary educations second step. By this research the absence about the teaching of traditional handicrafts in the art lessons of primary education has been made out. Traditional handicrafts way of living, protection, hiding as a moral valve and transferring to generation are possible with increasing Turkish people interest to art and making teenagers teach working about art. What a pity, traditional handicrafts are seen as convicted to disappear with progressing technology. Adopting exploring, respectful and creative reflection manner at all branches of Turkish handicrafts and reflecting these to education of art are very important.