Toplumların gelişebilmesi, nitelikli bir eğitime bağlıdır. Eğitimin nitelikli bir hale gelebilmesi için duyguların ve sezgilerin eğitimi olan, sanat eğitimine ihtiyaç vardır. Sanat eğitimi, bireye duygularını şekillendirebilmeyi, kendine güven duymayı, duyarlı olmayı, güzeli aramayı, üretebilmeyi kazandıran erdemli etkinlikler bütünüdür. Bireyin ihtiyaç duyduğu tüm disiplinler sanat eğitiminde mevcuttur. Bu disiplinleri ancak iyi yetişmiş, alanında uzman, hem teori hem uygulama bakımından zengin, geniş bir vizyona sahip olan sanat eğitimcilerinin vermesi gerekmektedir. Türkiye, kültürü ve sanat eserleri bakımından zengin bir geçmişe ve birikime sahip bir ülkedir. Bu nedenle her dönemde çok nitelikli sanat eserleri ortaya çıkmıştır. Sanat eğitimi de usta-çırak ilişkisi içinde devam etmiştir. Osmanlı'nın son dönemlerinde dahi sanata ve eğitime önem verilmiştir. Yurtdışına öğrenci gönderilmiş, Sanayi-i Nefise Mektebi kurulmuş, sanatçılar devlet tarafından desteklenmiştir. Cumhuriyet Döneminde de Atatürk, sanatın ve eğitimin, yurt genelinde etkin hale gelebilmesi için çalışmalar yapmıştır. Bu dönemde Gazi Eğitim Enstitüsü'nün kurulmasıyla birlikte günümüz sanat eğitiminin anatomisi şekillenmiştir. Prof. Hasan Pekmezci, Gazi ekolünün yetiştirdiği, sanatı ve eğitimi aynı bünyede buluşturan büyük bir ustadır. Kırk yılı aşkın bir birikimle sürekli üreterek, hem sanatsal, hem yazınsal bazda eserler veren, Türk Sanatı'nın ve eğitiminin önemli isimlerinden biridir. Serigrafi alanında yaptığı başarılı çalışmalarla da, Türkiye'de önemli bir eksiği kapatmıştır. Bu alanda kitap, makale, konuşma, uygulama, vb çalışmalar yaparak, çağımızın önemli bir resim tekniğinin yayılmasında öncü olmuştur. Bu araştırmada, Hasan Pekmezci'nin sanat hayatı, eğitimci kişiliği, sanat çalışmaları gibi konular irdelenmiştir. Sanatçı ile görüşülerek, sanat eğitimi hakkındaki düşünce ve önerileri alınmış, günümüzde sanat eğitimi sorunları ve bu sorunlara ürettiği çözüm yolları tespit edilmiştir. Resimleri; konu, renk, çizgi, leke, düzen olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler ışığında Hasan Pekmezci'nin günümüz Türk Sanatı'nda ve eğitimindeki yeri ortaya konulmuştur.
The development of the societies depends on avality education.Art training, which is the training of feelings and intvitions, is required for the education to become a quality one. Art training is a virtuous whole of the activities which enable the individual to shape his feelings, to have self-confidence to be sensitive, to seek for the beautiful and to produce. All the disciplins the individual needs exist in art training and these disciplines should be given only by the art educators who has received a good education and have practice and theory. Turkey has produced very quality art works in all ages as a country with a rich history and accumulation of the culture and art works, and art training has continued with the relationship of master-apprentice. Art and education were attached high importance even in the last period of the Ottoman Empire. The students were sent abroad. Sanayi-i Nefise Mektebi was founded and artists were supported by the state. In the period of the republic, Atatürk attached high importance to the spreading of the art and education in the country. Anatomy of the current art training was shaped with the foundatiton of Gazi Institute of Education in this period. Prof. Hasan Pekmezci is a master bringing together art and education in the same body. He is of Gazi school. He is a important figure of Turkish Art training who produced both artistic and literary works, always producing with the accumulation of forty years. He has made up for an important deficiency in the field of serigraphy by producing succesful works. He has became a pioneer in the spreading of serigraphy, which is an important technique for painting with his works such as book, article, speech, practice... Hasan Pekmezci's art life, his personality as an educator, his art works and such issues have been studied. By interviewing with the artist, his ideas, thoughts and suggestions on art training were noted and current problems in art training and the solutions he suggested were detected. His paintings were assessed according to subject, colour, spot, arrangement. The place of Hasan Pekmezci in today's Turkish art and training has been shown in the light of information acquired.