Bilgi teknolojileri alanında son çeyrek yüzyılda büyük ilerlemeler kaydedilmiş ve bu zaman dilimi içerisinde bu teknolojilerin kullanımı tüm ülkelerde yaygınlık kazanmıştır. Mikro elektronikteki gelişmelerin devam etmesi, bilgisayarların gücündeki sürekli bir artışın yanında maliyetlerin azalması, yazılım sektöründe önemli gelişmeler ve bilgisayar donanımlarının hacim olarak gittikçe küçülmesi bilgisayarları her yerde gereksinim duyulan araçlar konumuna getirmiştir. 1980'li yıllarla birlikte bilgisayarlaşma ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi, bilgi teknolojileri alanındaki önemli trendlerden biri olarak görülmüş; 1990'lı yıllar geniş bilgisayar ağları kurularak ekonomik faaliyetlerin küreselleşmesinin hız kazandığı yıllar olarak belleklerdeki yerini almıştır. Son yıllarda bilgi teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler, klasik örgütsel yapı ve fonksiyonları önemli oranda etkilemektedir. Gerek kamu gerekse özel sektör örgütlerinin bu değişim dalgalarına kayıtsız kalmaları olanaklı değildir. Bu bağlamda Türk kamu yönetiminin, bilgi çağına girilmesiyle hizmet sunumunda verimlilik ve etkinlik konusunda kimi yönetsel sorunlarla karşı karşıya kaldığı bilinmektedir. Bu sorunların çözülebilmesinde bilgi teknolojileri kullanımının etkili olacağı ileri sürülmektedir. Bilgi teknolojilerinin kamu kurumlarında kullanımıyla örgütsel yapı, yönetsel fonksiyonlar ve süreçler ile kurumlarda yapılan iş süreçlerine etkilerini ve çalışanlar üzerindeki etkilerini belirlemek ve sonuçlarını vurgulamak amacıyla yapılan bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde bilgi, bilgi toplumu, yaşanan toplumsal dönüşümler ve teknoloji kavramlarının analizi yapılmaya çalışılmış; kamu yönetiminin temel kavramları incelenmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde kamu kurumlarını derinden etkileyen bilgi teknolojilerinin örgütlere girerken geçirdiği aşamaları, bu aşamalar içerisinde bilgi teknolojilerinin örgütsel yapıları ve yönetsel süreçleri nasıl etkilediğini irdeleme, bilgi teknolojilerinin kamu kurumları üzerindeki etkisi ve Türk kamu yönetiminde bilgi teknolojileri politikaları, e-devlet ve Türkiye uygulamaları incelenmiştir. Son bölümde ise merkezi teşkilatın Konya'da bulunan temsilcilerinin bilgi teknolojilerini yönetsel ve örgütsel alanda hangi seviyede kullandıkları; kurumların yönetsel faaliyetlerine olumlu ya da olumlu katkıları, kullandıkları teknoloji ile yaşadıkları fiziksel ve psikolojik değişimler anket sonuçlarına göre istatistiksel olarak yorumlanıp varsayımların doğruluk derecesi tespit edilmeye çalışılmıştır.
The last quarter in the century great developments have been recorded in the information technology area; and in this time, usage of these technologies have been spreaded in the whole countries. New developments on micro electronic, reducing costs with the increasing computer power, important improvements in software sector and gradually smaller computers as hardware volumes made those devices necessary in everywhere. With the 1980, mass computerized fields and improvements of communication technologies are seen as the important trends in the information area; the 1990s are placed in minds as the years in which globalization of economic activities becomes rapid in setting the computer webs. In last years, developments in the information technology area influenced the classical organizational institutions and functions in an important degree. It is not possible to stay insensitive to these changing waves for both public and private sector organizations. In this meaning; it is known that Turkish public administration came across with some managing problems in the subject of productivity and effectiveness in service presenting with entering age of information. It is said that usage of information technologies would be effective in solving these problems. This study consists of three sections which are done for determining and stressing the results of that, with the usage of information technologies in public institutions, organizational structure, managing functions and processes, and effects on work processes done in institutions and effects on workers. In first section; it is tried to analyze the information, information community, social reforms,and concepts of technology; and basic concepts of public administration. In second section, the steps of information technologies effecting public institutions deeply when they are entering organisations, and during these steps, examining how to effect organizational structure and managing processes of information technologies, influences of information technology on public institutions and information technology politics in Turkish public administration, e-government and Turkey examples are examined. In the last section; the level of the representatives of central organizations in Konya usinformation technologies in organizational and managing area, positive and negative additions to managing activities of institutions, technology that they are using now, physical and physcological changes are tried to put out reality degree of assumptions according to surveys after statistical commenting.