Bu araştırma; yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan tam sayılarla ilgili etkinliklerin 6.sınıf öğrencilerinin başarılarına olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Konya ilindeki iki adet şehir merkezi, iki adet ilçe ve iki adet kasaba ilköğretim okulu olmak üzere toplam 6 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Bu okullardan seçilen toplam beş öğretmen iki hafta boyunca belirlenen plan ve etkinlikleri uygulamıştır. Bu araştırma için uygulanan ön test, etkinlikler ve son test araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Araştırmada ön teste toplam 176, son teste toplam 181 öğrenci katılmıştır. Elde edilen veriler sonucunda, öğrencilerin alacak-borç, sıfırın altı-sıfırın üstü, denizin altı- denizin üstü gibi durumları tam sayıları kullanarak ifade ederken, tam sayıları sayı doğrusuna yerleştirirken, bir tam sayının mutlak değerini bulurken ve tam sayılarla toplama işlemini yaparken herhangi bir sorunla karşılaşmadıkları tespit edilmiştir. Ancak öğrencilerin tam sayıları ve mutlak değer içindeki tam sayıları sıralarken ve tam sayılarla çıkarma işlemini yaparken zorlandıkları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin pullarla modellenen toplama ve çıkarma işlemlerine ait matematik cümlesini yazarken; eksilen pulda çıkan kadar pul olduğunda yapılabilecek çıkarma işleminin matematik cümlesi dışında zorlandıkları ve tam sayıları ihtiva eden bir matematik cümlesine ait bir model ve problem yazmada ciddi güçlüklerinin olduğu tespit edilmiştir.
This study aims to determine the effect of whole number activities in the new primary mathematics curriculum on 6th year students? achievement. The sample is a total of 176 students in 6 primary schools from 3 different socio-economic areas of Konya. Two of the schools situated in the city center, 2 in the provinces and 2 in the rural areas. Five teachers are chosen from these schools. The teachers used specially constructed lesson plans, activities, pre-test and post-test. It has been found out that the students are usually successful while they are expressing the situations such as debt-loan, below-above zero, below-above sea level activities. Similarly, they are also doing well to use whole numbers in the activities such as placing a whole number in number line, finding absolute values of whole numbers, and doing addition operations with whole numbers. However, it has been observed that the students have had difficulty both in ordering whole numbers and ordering whole numbers in absolute value. They also have difficulties in doing subtraction operations. Moreover, it has been discovered that the students have had difficulties in writing mathematical expressions about whole numbers. For example, they have had great difficulty in writing mathematical expressions of stamp model in subtraction operation.