Bu araştırmada öğrenmede duyuşsal alan özelliklerinin önemine dikkat çekmek amacıyla öğrencilerin duyuşsal özellikleriyle fizik dersi başarıları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Bu amaçla güvenirliliği ölçülmüş ve test edilmiş, öğrencilerin duyuşsal alan özelliklerini ölçmeye yönelik soruları ihtiva eden likert tipi bir tutum ölçeği hazırlanarak araştırmanın örneklemini oluşturan öğrenci gruplarına uygulanmıştır. Anketler, 2004-2005 öğretim yılının güz döneminde Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerden Genel Fizik I dersini alan 353 öğrenciye uygulanmış elde edilen sonuçlar öğrencilerin Genel Fizik-I dersi dönem sonu başarılarıyla karşılaştırılmıştır.Yapılan regresyon analizi neticesinde öğretimde duyuşsal alanın ne derece önemli olduğu bulunmuştur. Duyuşsal alan özelliklerinden; ilgi ve motivasyon ile fizik başarıları arasında yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Buna karşılık ders dışı aktiviteler, fizik dersinin önemi ve fizik öz-kavramı gibi duyuşsal karakteristiklerle başarının ilişkisi daha düşük seviyede bulunurken, fizik kaygısı ile başarının ters yönde bir ilişki içerisinde olduğu ortaya çıkarılmıştır.
In this study,the relationship between the affective characteristics of the students and their success in physics lessons has been studied in order to indicate the importance of affective characteristics. Firstly, a type of likerd scale containing questions to measure the students? affective characteristics has been applied as example of the study. It?s relaibility has also been tested. The questionnaires have been applied 353 General Physics I students at Selçuk University, Faculty of Education during fall term, 2004-2005 academic year. The results of the study have been compared with the students's success in General Physics course at the end of the term. As a result of the regration analysis, it has been found how important the affective characteristics in teaching. A strong relationship has been found between interest, motivation and success in physics classes. It can be concluded that the relationship between the affective chracteristics including the outside activities, the importance of physics courses and the basic physics concept and success has been found lower. On the other hand, the existence of an opposite relation between the anxiety against physics and success has been found.