Bu çalışmanın amacı, ülkemizdeki biyoloji öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımla ilgili yapılan çalışmaların kısa bir değerlendirmesini yaparak, yeniden yapılandırılan eğitim sistemimizde ki geçiş sürecinin biyoloji eğitimi açısından durumunu incelemektir. Çalışmada belgesel kaynak derlemesi metodu kullanılmıştır. Sonuç olarak şu tespitlere ulaşılmıştır; Yapılandırmacılık, genel yapısı itibariyle çağdaş bir biyoloji öğretimine uygundur. Yapılandırmacılık geleneksel öğretim modeline göre, bireyi ezberden kurtaran ve anlamlı öğrenmeyi sağlayan bir yaklaşımdır. Aynı zamanda, öğrencilerin zihninde var olan kavram yanılgılarını gidermede etkilidir. Bununla birlikte, geleneksel modele göre daha fazla zaman alıcıdır. Öğrencilerin akademik başarıları baz alındığında, yapılandırmacı öğretim yaklaşımıyla geleneksel öğretim yöntemi arasında anlamlı bir fark yoktur. Ülkemiz eğitim kurumlarının fiziki alt yapısı açısından, yapılandırmacı yaklaşımın bütünüyle uygulanmasına müsait değildir. Öğretmenlerimiz yapılandırmacı öğretim yaklaşımı konusunda yeterli bilgiye sahip değildir.
The aim of this study is to briefly evaluate the researches done in our country about the constructionist approach in teaching biology and to examine the case of transition process of the re-organized educational system with regard to education of biology . In this study, the Collecting Documentary Data Method has been used. The results obtained are as follows: The Constructionist Approach, by its nature in general, is suitable for modern Biology Education. The Constructionist Approach, when compared with the traditionalpattern, is the method which leads the individual from memorizing to conceptional learning. It is also effective in eliminating delusive notions in students minds. However, it ,s more time consuming than the traditional method. As regard to students academic achievements, there is no significant difference between the construcitonist approach and the traditional method. When the physical infra-structure of the educational institutions in our country is considered, the constructionist approach is not widely applicable. Our teachers are not equipped with enough knowledge and skills required by the constructionist approach.