Asenovgrad şehri Osmanlı Devleti'nin Balkanlar'da fethetmiş olduğu ilk bölgelerdendir. Bulgaristan genelinde Müslümanların azınlıkta olmasına rağmen Asenovgrad şehrinde Müslüman Türk Toplumu'nun çoğunlukta olduğu bir bölgedir. Asenovgrad şehrindeki Müslümanlar genelde kendi öz benliklerini, inançlarını, örf ve adetlerini bütün baskılara rağmen koruyabilmişlerdir. Asenovgrad şehrindeki Müslüman Toplumunu: Türk, Pomak, Çingene (Roman) Müslümanlar oluşturmaktadır. Temel geçim kaynakları: sanayi sektörü, ziraat, inşaat sektörü ve son yıllarda Avrupa'ya açılan gurbet işçiliği olduğunu söyleyebiliriz. Müslüman Türk Toplumu, Bulgarlara nazaran aile kurumuna çok daha fazla önem vermektedirler. Aile fertlerinin arasındaki ilişkilerde değişim gözlense de diğer etnik gruplara nazaran aile ilişkilerinde çok daha iyidirler. Asenovgrad Müslümanlarının dini hayatı daha çok kültürel bir olgu olarak öne çıkmaktadır. Müslümanların temel ibadetlere ilgilerinin az olmasına rağmen mevlit ve cenaze törenlerine katılımları oldukça yüksektir. Asenovgrad Müslüman Toplumunda, Pomaklar ve Çingenelerde kimlik problemi bariz bir şekilde görülmektedir. Toplumdan soyutlanan Pomaklar ve Çingeneler Bulgar kimliğine bürünmeye çalışmaktadırlar. Bulgar Devleti'nin Müslümanlara karşı demokratik tutumları, Müslümanlar tarafından dışlanma olarak algılanmaktadır. Devletin bu tutumuna karşı Müslümanlar ön yargı içersinde bulunmakta, bunun sonucu olarak toplum içerisinde kendilerini farklı bir kategoride görmektedirler.
Asenovgrand city is the first conquered in the Balkans of the Ottaman Empire. Although a minority of Muslims in Bulgaria, in the town of Asenovgrad majority of Muslims Turkish society is a region. Muslims in Asenovgrad in spite of all the pressure had kep their beliefs, customs and traditions. The Muslim Community in the town Asenovgrad: Turkish, Pomak, Gypsies (Roma), Muslims constituted. Basic livelihood: industrial sector, agriculture, construction industry and labor in recent years to Europe seems to be abroad. According to Bulgarians, Muslim Turkish Community are more important families institution. Although the observed changes in the relations between family members, according to other ethnic groups are much better the family relationships. Asenovgrad Muslim?s religious life appears more to the forefront as a cultural phenomenon.in spite of fundamental interest of the Muslims worship but their participation are very high rare Mevlid and Funerals. Muslim Community in Asenovgrad, Pomaks and Gypsies are seen in the identity problem. Isolated from society Pomaks and Gypsies are trying to impersonate the Bulgarian. Democratic of the Bulgarian Government attitude towards Muslims by Muslims is perceived as exclusion. the Muslims are be within the prejudice against this attitude of the state, as a result, this community are seen in a different category in themselves.