Bu araştırmanın amacı, otizmli çocuklarda karşılıklı yoğunlaştırılmış etkileşim yönteminin iletişim becerilerinin gelişimine etkisinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu araştırmada tek denekli deneysel desenlerden ABAB modeli kullanılmıştır. Bu araştırmada tek-denekli araştırma yönteminin kullanılmasıyla da deneğin başlama düzeyi verileri ile uygulama verileri karşılaştırılarak bağımsız değişken ile bağımlı değişken arasındaki işlevsel ilişki ortaya konmuştur. Bu araştırmanın deneklerini özel eğitim kurumlarına devam eden ve otizm tanısı almış olan biri 5 yaşında, biri 4 yaşında diğeri ise 14 yaşında olan üç erkek öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için, dört hafta boyunca toplam 12 oturumda gözlem aşamalarında veri toplanmıştır. Gözlemler ile her oturum için olay kaydı ve süre kaydı formlarıyla veriler toplanmıştır. Uygulamacının görüş ve düşünceleri de kayıt edilmiştir. Bunlara ek olarak video analizlerinden faydalanılmıştır. Bu araştırmada elde edilen verilerin analizinde grafik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre; karşılıklı yoğunlaştırılmış etkileşim yönteminin, otizmli öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmeleriyle ilgili amaçlara ulaşmada etkili olduğu izlenimi edinilmiştir. Oturumlar sonunda iletişim becerilerinde örneğin, istekleri için ses vermesi, gülümsemesi, sarılması ve işaret etmesi gibi becerilerini yerine getirmede en az iki kat artış gözlenmiştir.
The aim of this search is to elucidate the effect of the development of communication skills with intensive interaction method on children with autism. In this research, ABAB model of single subject research methods was used because with this method the researcher defined the baseline and intervention data using the graph. In other words, the relationships between dependent variable and independent variable were displayed in the graph The subjects in this research three boy students who are enrolled in private education and rehabilitation centres and they are identified and assessed as with autism. One child is 5 years old the others are 4 years and 14 years old. To be able to collect the data of this research, during four weeks and in twelve sessions, the data were collected during the observation stages using the event records and period record forms. The data were displayed in the graph. According to the findings from the research, intensive interaction method was effective on improving communication skills of students with autism such as indicating their desires, hugging and lying and addressing the objects.