Bu çalısmanın amacı, bankacılık sektöründe performans yönetiminin önemi ve özel bankacılıkta performans yönetim sürecinin, personelin alım, egitim, ücretlendirme ve kariyer planlamasından, çalısan memnuniyetine, is doyumundan örgütsel verimlilige kadar uzanan etkilerinin ortaya konulmasıdır. Tezin arastırma asamasında, performans ve performans yönetiminin temel ilkeleri, yöntemleri, sonuçları ile ilgili bilgiler ele alınmıs, ülkemizde faaliyetlerini sürdüren özel bankalardan bir tanesi seçilerek sube, bölge ve genel müdürlük çalısanlarının ise alım sürecinden itibaren düzenli ve planlı olarak performans degerlendirmeleri ve performans yönetimi süreçleri incelenmistir. Yapılan arastırmaların sonucunda elde edilen bilgiler dogrultusunda, hizmet sektöründe yer alan bankaların, hedeflenen hizmet kalitesine, müsteri memnuniyetine, maksimum örgüt verimliligine ulasmak için uygulayacakları performans yönetimi yöntemleri incelenerek, gelistirilen unsurlar ortaya konulmustur. Konumuz bankanın Konya ilinde 5, yurt genelinde 397, yurt dısında 98 subesi ve 46 istiraki bulunmaktadır. Çalısmada, X bankası personellerinden Y subesinde çalısan en verimli ve en vasat personellerin performans degerlendirme formlarına yer verilmistir. Bankanın insan kaynakları birimi tarafından gelistirilen yöntemlerin uygulanması, örgütsel verimliligin artmasını, ast üst iliskilerinin güçlenmesini, kariyer ve ücret yönetiminin etkin ve adil olarak uygulanmasını, çalısanların hedef ve sorumluluklarının bilincinde olmalarını saglamaktadır. Çalısma sonucunda, performans degerlendirme formları kullanılarak, personellere iliskin performans notları belirlenmis ve bu notlara dayanılarak personel ve örgüt yönetim kararlarının alınması saglanmıstır.
The aim of this research is, importance of performance management in banking sector and to manifest effects of the performance management process from lab our recruitment, training, pricing and career planning to employee satisfaction, work satisfaction and organizational productivity. In the phase of thesis research; information?s about basic principles, methods, results of the performance management are discussed, one of private bank working in Turkey is chosen and branch, district and head office employee?s performance evaluation and performance management processes are observed planned and regularly from lab our recruitment process. Regarding to the information?s obtained from research, banks? performance management methods to attain aimed service quality, customer satisfaction, max. organization productivity are observed and developed factors are described. This bank has 5 branch?s in Konya, 371 branch?s in Turkey, 125 branch?s and 46 partnerships in abroad. In this study, X bank?s most efficient and most average employees which are working in Y branch performance evaluation forms are submitted. Application of methods which are developed by bank?s human resources department provides increasing of organizational productivity, growing sub superior relations, effective and fairly application of career and pricing managements and provides to be conscious about employees aims and responsibilities. As a result, performance evaluation forms were used and performance scores were determined, based on these notes personal and organization administration decisions were made.