dc.contributor.advisor |
Gündüz, Şemsettin |
|
dc.contributor.author |
Demir, Esalet |
|
dc.date.accessioned |
2017-11-30T11:07:28Z |
|
dc.date.available |
2017-11-30T11:07:28Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Demir, E. (2009). İlköğretim ikinci sınıflarda uygulanan Disiplinlerarası Bütüncül Öğretim yaklaşımının etkisi. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/6813 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırma, ilköğretim ikinci sınıflarda uygulanan disiplinlerarası bütüncül öğretim yaklaşımının etkisi incelenmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Konya ili, Karatay ilçesi, İzzetbey İlköğretim Okulu'nda 2. sınıfta okuyan dört sınıfta gerçekleştirilmiştir. Kontrol gruplu ön test ? son test deneysel desenin kullanıldığı araştırmada, kura çekilerek seçilen sınıflardan ikisinde disiplinlerarası bütüncül öğretim yaklaşımı uygulanırken diğer iki sınıfta ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Verilerin elde edilmesi için araştırmanın uygulanacağı ve bütün dersleri içine alan (Matematik, Türkçe, Hayat Bilgisi, ara disiplinler ve belirli gün ve haftalar) başarı testi geliştirilmiştir. Ayrıca öğrenci öz değerlendirme formu ve veli öz değerlendirme formu kullanılmıştır. Ölçme araçlarından başarı testi deney ve kontrol grubuna ön test ve son test olarak verilmiştir. Öğrenci öz değerlendirme formu ve veli öz değerlendirme formu ise sadece deney grubundaki öğrencilere uygulanmıştır. Başarı testi verilerinin analizlerinde SPSS 11.0 programından yararlanılmıştır. Öğrenci öz değerlendirme formu ve veli öz değerlendirme formu verilerinin analizinden frekans ve yüzdeler hesaplanmıştır. Araştırmada deney grubundaki öğrencilere disiplinlerarası bütüncül öğretime göre araştırmacı tarafından hazırlanan dört haftalık etkinlikler uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre, disiplinlerarası bütüncül öğretim yaklaşımının uygulandığı deney grubundaki öğrenciler, geleneksel öğretimin uygulandığı kontrol grubundan öğrencilere göre daha başarılı olmuşlardır. Deney grubu öğrencilerine uygulanan öğrenci öz değerlendirme formu bulgularına göre öğrenciler bu yaklaşımla dersi daha iyi öğrendiklerini ve bu yaklaşımla ders işlemekten ve etkinlikleri uygulamaktan memnun olduklarını belirtmişlerdir. Deney grubu veli öz değerlendirme formu bulgularına göre veliler bu yaklaşımla uygulanan etkinlikleri çocuklarının daha çok istediklerini ve severek yaptıklarını belirtmişlerdir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
At this research, applied in the primary second-class interdisciplinary holistic approach to education has been done to examine the affect. The research was realised in four classes of 2nd grade in Izzet Bey Primary School in Karatay in Konya . With the control group pre-test - the last test used experimental research designs, chosen by the class rules of the other two, applying interdisciplinary holistic approach to teaching the traditional teaching was implemented in two classes. Research to obtain data covering four weeks to implement, and all courses in the field (Math, English, Life Science, middle disciplines and the specific days and weeks) achievement test was developed. In addition, student opinion surveys and opinion polls of parents was used. The assment techniques were success test , controller and emprical pre-test and last-tets . The student-parent opinion survey was applied only to students in the experimental group. Achievement test, data analysis has been realized using SPSS 11.0 Student-parents' views, survey data from the analysis of the frequency and percentages were calculated. Research, the experimental group students according to interdisciplinary holistic education prepared by the researchers applied the four-week events. According to research findings obtained at the end The application of holistic interdisciplinary approach to teaching students of the experimental group, the application of traditional education by students from the control group were more successful. Experimental group students according to the applicable student opinion poll findings that students learn better with that approach and this approach to process and activities with the course indicated that they were happy to apply. Experimental group parents according to the findings, this approach applied in the event of parents of children and love to do more they have reported. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü |
tr_TR |
dc.subject |
Disiplinlerarası |
tr_TR |
dc.subject |
Interdisciplinary |
tr_TR |
dc.subject |
Yapılandırmacı öğretim yöntemi |
tr_TR |
dc.subject |
Constructivist teaching method |
tr_TR |
dc.subject |
İlköğretim okulları |
tr_TR |
dc.subject |
Primary education schools |
tr_TR |
dc.title |
İlköğretim ikinci sınıflarda uygulanan Disiplinlerarası Bütüncül Öğretim yaklaşımının etkisi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Holistic Approach to Teaching in Second Year Primary Impact of Interdisciplinary Applied |
tr_TR |
dc.type |
Thesis |
tr_TR |