Bankaların ve kredi kurumlarının bilinen fonksiyonlarının yanında en önemli islevlerinden biri kredilendirmedir. Banka ve kredi kurumlarının uygulayacagı etkin bir kredilendirme faaliyeti, ülke ekonomisini canlandıracak ve firmaların yapmak istedikleri riski yüksek yatırımlarını bile finanse ederek büyümelerini saglayacaktır. Bu tez çalısmasının amacı bankaların ticari müsterileri için yapmıs oldukları kredilendirme sürecini asamalar halinde incelemek, bu süreçte karsılasılan sorunları saptamak ve çözüm önerileri sunmaktır. Çalısmanın birinci bölümünde kredi ve kredi ile ilgili kavramlara ve kredi türlerine detaylı bir sekilde yer verilmistir. kinci bölümde kredilendirme süreci kredi talebi ile baslayarak kredi analizi, kredinin yapılandırılması, kredinin kullandırılması ve kredinin izlenmesi gibi asamalar halinde ele alınmıstır. Üçüncü bölüm olan uygulama bölümünde; Türkiye'de faaliyet gösteren kamu sermayeli, özel sermayeli, yabancı sermayeli ve yerli-yabancı ortak sermayeli bankaların Türkiye'nin degisik illerindeki subelerinde ticari pazarlama servisinde çalısanlar ile yapılan bir arastırma (nanket) yer almaktadır ve kredilendirme sürecinde yasanan sorunları tespit etmeye yöneliktir. Arastırmanın verileri degerlendirilirken SPSS 10.0 istatistik paketinden yararlanılmıstır. Arastırma sonucunda katılımcılara göre kredilendirme sürecinde müsteriden kaynaklanan en önemli sorun firmanın bankalara gerekli bilgiyi yanlıs veya eksik vermesidir. Müsteriden kaynaklanan en önemli sorun bankalarca batık kredileri azaltmak için erken teshis yöntemlerinin gelistirilmemesidir. Diger sebeplerden kaynaklanan en önemli sorun kayıt dısı ekonominin kayıt altına alınamamasıdır.
Adding to the known services of banks and credit associations, another important option of bank is crediting. An effective crediting policy will refresh economy, and market he companies increase their loan even in risky investments. The aim of this thesis study is to research the crediting process respectively and point out the troubles in this process and present some new solutions. The first chapter of this study is relevant with crediting in detail, and terms about sort of credits. In the second chapter the process of crediting was examined firstly as the credit demand, and analysis of the credit, later it was examined as determination and control of credit. In the third chapter, the practice part, a questionnaire was done in the marketing services of the banks in Turkey ranging from the state, and private banks to the foreign and semi-foreign banks (cooperation banks), and troubles of crediting was tried to be determined. On evaluation of the datum, the SPSS-10.0 statistics package was used. According to the results, the participant state that the most remarkable trouble the bank face in crediting process is that the companies inform the banks insufficiently or in wrong may. According to the customers, the most remarkable trouble resulting from banks is not to develop early diagnosis techniques to reduce the bankrupt credits. The most remarkable trouble resulting from other whys is unregistered economy, and flow of money.