Selçuk Üniversitesi Dijital Arşiv Sistemi

Kültürler arası etkileşim açısından ilköğretim II. kademe 6. sınıf öğrenclerinin sanat eğitiminde resim analizinin rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Erdem, Türkan
dc.contributor.author Korkmaz, Meltem
dc.date.accessioned 2017-11-09T11:05:42Z
dc.date.available 2017-11-09T11:05:42Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Korkmaz, M. (2010). Kültürler arası etkileşim açısından ilköğretim II. kademe 6. sınıf öğrenclerinin sanat eğitiminde resim analizinin rolü. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6547
dc.description.abstract Çağımızda birçok etkenden dolayı toplumlar kendi kültürel değerlerini yitirerek ortak kültürel değerler benimsemeye başlamışlardır. Yeni nesil çocukların, kendi kültürel değerlerinden uzak olduğu, hatta farklı kültürel değerlerin ayrımına varamadıkları görülebilmektedir. Kültür bir toplumu toplum yapan özelliktir. Bireylerin her toplumun farklı kültüre sahip olduğunu kavraması, kendi kültürüne sahip çıkması oldukça önemlidir. İnsanlara özgü olan kültür kavramını, yine insanların ortaya koyduğu ve kültüründe bir unsuru olan sanat ile bireylere kazandırmak mümkün olabilmektedir. Bu çalışma, sanat eğitiminde resim analizi uygulaması ile kültürel değerlerin nasıl kazandırılabileceğini ortaya koyarak, resim analizinin kültürler arası etkileşimdeki rolünü görebilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda; kültür ve sanat kavramları ele alınmış, sanat eğitimi ile sanat eleştirisi incelenmiştir. Çalışma, Konya il merkezindeki Ayşe Sönmez İlköğretim Okulunun ikinci kademesindeki 6A sınıfı öğrencileri ile sınırlandırılan grupla yürütülmüştür. Altı haftayı kapsayan ders sürecinde resim analizi uygulaması yapılmıştır. Hazırlanan ders planına göre, analiz sürecinden önce dikkat çekmek ve ön bilgiler hakkında fikir sahibi olmak için eşleştirme etkinliği uygulanmıştır. Analiz sürecinde sekiz farklı konudaki yerli ve yabancı ressamlara ait eserler, belirlenen sorular doğrultusunda önce tek olarak daha sonra karşılaştırılarak incelenmiştir. Her ders sonunda uygulama çalışmaları yaptırılmış, en sonunda bu çalışmalarla grup olarak kolaj çalışması uygulanmıştır. Süreç sonunda öz değerlendirme formu dağıtılmış ve öğrencilerle grup görüşmesi yapılmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın modelini durum çalışması oluşturmaktadır. Çalışma grubunun seçilmesinde kolay ulaşılabilir durum örneklemi kullanılmıştır. Araştırmada veriler; doküman incelemesi, ders süreçlerinin gözlenmesi ve öğrencilerle yapılan grup görüşmesinden elde edilmiştir. Ayrıca ders sürecinde uygulanan eşleştirme etkinliği ile öz değerlendirme formlarının sonuçları da değerlendirilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler içerik analizi, betimsel analiz ve doküman analizi ile çözümlenerek tablolar oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda, resim analizini öğrencilerin eğlenceli olarak nitelendirdiği ve derse daha aktif katılımın sağlandığı görülmüştür. Yapılan karşılaştırmalı resim analizi uygulaması, kültürel değerlerin, benzerlik ve farklılıklarıyla algılanmasını sağlamıştır. Böylece resim analizinin kültürler arası etkileşim açısından önemli bir role sahip olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract In our century, societies start to adopt the commen cultural valves because of many factors. It is seen that the children of new generation are for away from their culturel valves besides they can?t distingvish the different cultural valves. Culture is the basic special feature that makes the society. It is important that the individuals realize that each society has different culture and they a dopt their culture. It is pasiblle that the in dividuals can win the culture with the helpof art. This study was mode in order to see the role of the picture analysis in effects between the cultures by showing how to get the cultural valves with the practice of picture analysis in the education of art. In this search, the concept of culture and art are analyzed, the education of art and the criticisim of art is examined. This study was mode with the students of 6/A in the secand degree in Ayşe Sönmez Primary School in Konya. In this period comprising 6 weeks, the practice of picture analysis was mode. According to the lesson plan, the match technique was applied in order to draw attention be fore the process of analysis. In the process of analysis, the work traces which belong to native and foreign artist painter in eight difforent subjects were examined firstly one by one, later by comparing. At the end of the each lesson, the study of practice was mode, later, with these studies, the study of collage was apalied in groups. At the end of the process, the self evaluation forms were delivered and the group discussion was mode with the students. In the model of this study objective search technique was used. In the selection of study group easıly reached sample was used. The data in the search was taken from the data exmination, the obseruation of study process and the group discussion which was mode with students. Besides, the results of the match technique and self evaluation form were examined. The picture paintings were mode by analysis king with the analysis of ontent , the analysis of description and the analysis of data. At the end of the study, it is seen that the students see the picture analysis entertaining and they join the lesson actively. With the help of the practice of picture analysis, the differences and similarities between the cultural valves were understoot easily. So, the Picture analysis has on important role in the effects between the cultures. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Kültürel değerler tr_TR
dc.subject Cultural values tr_TR
dc.subject Kültürel etki tr_TR
dc.subject Cultural effect tr_TR
dc.subject Kültürel farklılık tr_TR
dc.subject Cultural difference tr_TR
dc.subject Resimler tr_TR
dc.subject Pictures tr_TR
dc.subject Sanat eleştirisi tr_TR
dc.subject Art criticism tr_TR
dc.title Kültürler arası etkileşim açısından ilköğretim II. kademe 6. sınıf öğrenclerinin sanat eğitiminde resim analizinin rolü tr_TR
dc.title.alternative In primary school in II th degree the students in 6 th class of the role of picture analysis in art education according do effects between the cultures tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster