Selcuk University Digital Archive Systems

Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması

Show simple item record

dc.contributor.advisor Yiğit, Nalan
dc.contributor.author Özer, Burcu
dc.date.accessioned 2017-11-09T08:33:45Z
dc.date.available 2017-11-09T08:33:45Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Özer, B. (2010). Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6532
dc.description.abstract Bu çalışma, piyano öğretiminde düzenli deşifre çalışmalarının piyanoda deşifre çalma becerisine etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma kontrol gruplu deneysel bir çalışma olup, Konya Çimento Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi birinci sınıftan 12 öğrenci seçilmiş yapılan seviye belirlemenin ardından deney ve kontrol grubuna 6'şar öğrenci seçilmiştir. Deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanan ön testin ardından, kontrol grubundaki öğrencilere deşifreyle ilgili çalışmalar yaptırılmamış, deney grubuna ise 13 hafta boyunca düzenli olarak deşifre çalışmaları yaptırılmış, üç kez ara gözlem kayıtları alınmıştır. Bu süre sonunda ön testte yapılan ölçümler son testte tekrar deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Deney ve kontrol gruplarından ön test ve son testte elde edilen veriler istatistik olarak analiz edilmiştir. Yapılan Mann Whitney U ve Wilcoxen işaret testi analizleri sonucunda, deney ve kontrol grupları arasında ön test için seviye farkı olmadığı, son testte ise deney grubu lehine anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir. Bu durumda düzenli deşifre çalışmaları yapan deney grubunun deşifre becerisini kazanmada olumlu yönde gelişme gösterdiği sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This study is conducted to determine the effects of regular sight reading activities on playing the piano pieces with sight reading. This experimental study is conducted at Konya Çimento (Cement) Fine Arts and Sports High School with 12 students, six students in the experimental and six in the control group, in the first grade. These students were enrolled in the study after a placement test for playing the piano out of their repertoire. An pretest was conducted with the students in both groups. Afterwards sight reading activities for playing the piano was conducted for 13 weeks with the experimental group; whereas the control group did not receive activities of this kind but continued with the regular curriculum provided by the Ministry of Education. Within these 13 weeks three intermittent observation records were made based on the criteria provided by the pretest. At the end of the term a post test was applied to both experimental and control groups. The data obtained from the pretest and post test were evaluated statistically. Mann Whitney U and Wilcox en item analysis results revealed that there were not any significant outcomes in the pretests of both groups; however, there was a significant difference in favor of the experimental group in the post test. Hence, it can be assumed that regular sight reading activities for playing the piano led to an enhancement in the acquisition of playing the piano by sight reading. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Beceri eğitimi tr_TR
dc.subject Skill training tr_TR
dc.subject Müzik eğitimi tr_TR
dc.subject Music education tr_TR
dc.subject Piyano tr_TR
dc.subject Piano tr_TR
dc.subject Çalgı eğitimi tr_TR
dc.subject Instrumental education tr_TR
dc.title Piyano öğretiminde deşifre becerisinin kazandırılması tr_TR
dc.title.alternative Acquisition of sight reading in teaching piano tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account