Süyûti uydurmacı ve yalancı râvilerin hadislerini el-Câmiu's-Sağir adlı kitabında yer vermediğini açıklamıştir. Ancak hadisler incelendiğinde Süyûti'nin üç gruba ayırdığı, zayıf, hasen ve hatta sahih hadislerin içerisinde bile uydurma hadislerin bulunduğunu görüyoruz. Feyzu'l-Kadir'in birinci cildinde hadis sayısı 1175'dir. Süyüti'ye göre bu hadislerin 365'i sahih, 185'i hasan, 337'i ise zayıftır. 288 hadisi için de herhangi bir değerlendirmede bulunmamıştır. Biz Münâvi'nin itirazlarını göz önüne alarak bu toplam sayı içerisinden 30 mevzû, sahih saydığı hadisler içerisinden 25 zayıf ve hasen saydığı hadislerden de 19 hadisin zayıf olduğunu tesbit ettik. Ayrıca Süyûti'nin sahih işaret ettiği hadislerden 4 mevzû, hasen işaret ettiği hadisler içerisinden 3 mevzû, zayıf saydığı hadislerden de 23'ünün mevzû haber olduğunu tesbit ettik. Hadislerin sadece metinlerini okuyup şerhlerden mustağni olmak, her zaman doğru netice vermediği göz önünde bulundurmalıdır. Elbette ki bu kanaat el-Câmiu's-Sağir'i okuyan ve bilenlere hasıl olmuştur. Münâvi, Feyzu'l-Kedîr adlı eserinde Süyûti'nin el-Câmiu's-Sağir'inde bulunan hadislerin metinleri ve senedleriyle ilgili yüzlerce itirazda bulunmuştur. Aslında onların bu iki eseri ve eserlerindeki değerlendirmeler, onların hadis ilmindeki yeri ve ehliyyetini ortaya koymak açısından önem arzetmektedir. Bunun yanısıra Münâvi'nin hadis ilmindeki yerini tesbit etme ve Süyûti'nin el-Câmiu's-Sağir'deki hadsilerin sened ve metinlerinin durumlarını ve yanlış anlaşılmaları tesbit edip açığa çıkarmasıyla hadis ilmine ve islami düşünceye katkı sağlayacağı açıktır.
Though Jal?l al-D?n al-Suyut? states that he included in his al-J?mi` al-Sagh?r no accounts related by the fabricating and untrustworthy narrators of hadith, we discovered that there are some fabricated narrations among the hadiths al-Suy?t? categorizes as the weak, the nice, and the authentic. The first volume of Fayd al-Qad?r contains 1175 hadiths. Al-Suy?t? says that 365 of them are authentic, 185 are nice, and 337 are weak, making no evaluation about 288 hadiths. Considering the objections of `All?ma al-Mun?w?, we discovered that 30 of the total accounts are fabricated, 25 of the accounts that al-Suy?t? considers to be authentic are weak, and 19 of the accounts that al-Suy?t? reckons as nice are weak. We also found out that 4 of the accounts that al-Suy?t? reckons as authentic are fabricated and 3 of the accounts that al-Suy?t? reckons as nice are fabricated and 23 of the accounts that al-Suy?t? reckons as weak are fabricated. One should keep in mind the fact that reading the texts of the hadiths alone without having recourse to the commentary litterature does not guarantee the desirable result all the time. We think that this point is clear for any person who has studied al-J?mi` al-Sagh?r. In his Fayd al-Qad?r, `All?ma al-Mun?w? raised hundreds of objections as to the texts and narrator chains of the hadiths included in al-J?mi` al-Sagh?r by al-Suyt. In fact, the works of these two authors as well as their assesments therein are quite important in terms of revealing their position and authority in the Science of Hadith.