Küreselleşme ve internet sayesinde meydana gelen değişimler işletmeler ve tüketicileri etkilemiştir. İşletmeler; rekabetçi bir pazar ortamında başarılı olabilmek için, tüketicileri memnun etmek amacıyla sürekli yeni stratejiler geliştirmektedir. Tüketiciler ise kaliteli ürün ve hizmetler üreten, değer vaat eden ve isteklerini dikkate alan işletmeleri tercih etme eğilimindedir. Özellikle 90'lı yılların ortasında önem kazanan kurumsal itibar işletme stratejisi içerisinde önemli bir yere sahiptir. İnternetin yaygınlık kazanmasıyla birlikte tüketicilerle interaktif iletişim kurmak kritik önem almıştır. İnteraktif iletişimi kurmak sosyal medya platformları sayesinde mümkün ve işletmeler; sosyal medya ortamında kurumsal itibarı oluşturma, büyütme ve koruma amacıyla adımlar içeren stratejiler üretmelidir. Bu araştırma, sosyal medya ortamında kurumsal itibarı oluşturma ve yönetmenin önemini ortaya koymayı hedeflemektedir. Faktör analizi sonucunda 20 sorudan oluşan kurumsal itibar ölçeğinin ankete katılan cevaplayıcılar tarafından 3 alt boyutta algılandığı belirlenmiştir. Faktörler sırası ile Entellektüel Sermaye ve Toplumsal Bilinç (9 madde), Farklılık (Differentiation) ve Güven Verme (7 madde) ve Finansal Güvenilirlik (4 madde) olarak adlandırılmıştır Yapılan regresyon analizi sonucunda sosyal medya kullanımı değişkeni ve alt değişkenlerinin, kurumsal itibar algısı değişkenini açıklama oranı yaklaşık olarak % 42 olarak bulunmuştur.
Changes that took place thanks to globalization and the internet have affected businesses and consumers. In order to succeed in a high competitive market environment, businesses are constantly developing new strategies in order to satisfy consumers. Consumers on the other hand are more likely to choose the businesses that produce goods and services of high quality, take in consideration their requests and deliver values. With the widespread use of the internet establishing an interactive communication with consumers has been critical. The establishment of interactive communication is possible mainly through social media platforms and businesses should produce strategies that aim to manage, enhance and protect corporate reputation. This study intends to demonstrate the importance of managing corporate reputation through social media platforms. After performing factor analysis we found that corporate reputation scale made of 20 expressions was perceived under three dimensions. These dimensions are named as follows: Intellectual Capital and Social Awareness (9 expressions); Differentiation and Trust ( 7 expressions); Financial Reliability (4 expressions). At the end of regression analysis was found that social media usage and its dimensions determine the perception of corporate reputation at a rate of approximately 42%.