Turizm pazarlamasında farklı bir yaklaşım olan yeşil pazarlama uygulamalarının tüketicilerin seyahatleri ile ilgili satın alma davranışlarını etkileyen önemli faktörlerden biridir. Dolayısıyla tüketicilerin karar verme sürecinde, yeşil otellere yönelik düşüncelerinin ve algılarının otel seçimlerini etkilediği görülmektedir. Bu tespitlerden hareketle, bu çalışmanın temel amacı, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşüncelerinin bu otellerde kalma niyetleri üzerindeki etkisini incelenmektir. Araştırmada ayrıca, otel müşterilerinin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin demografik değişkenlere göre farklılıkları incelenmiştir. Araştırma kapsamında daha önce geliştirilen ölçekler kullanılarak bir anket formu hazırlanmıştır. Çalışmada amaca göre örneklem yöntemi tercih edilmiş ve anket Antalya ilindeki yeşil yıldızlı sahip 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde kalan müşteriler üzerine uygulanmıştır. Anket yoluyla elde edilen verileri analiz için temel belirleyici istatistiklerden (ortalama ve standart sapma) ve istatistiksel analiz yöntemlerinden (t-testleri, ANOVA, korelasyon ve regresyon) faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ile kalma niyetleri arasında olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşüncelerinin kalma niyetlerini olumlu ve istatistiksel olarak anlamlı etkilediği saptanmıştır. Araştırmada ayrıca, tüketicilerin yeşil otellere yönelik düşünceleri ve kalma niyetlerinin bazı demografik değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bu özellikler, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslek, medeni durum, gelir düzeyi ve konaklama sıklığıdır.
Applications of green marketing, a different aspect of tourism marketing, is an important factor that affect customers' purchasing behaviors related to their travel. Therefore, customers' beliefs and perceptions about hotels have an impact on their intention to stay during their decision-making process. Based on that, the main aim of this study is to investigate the effect of customers' beliefs about green hotels on their intention to stay. Additionally, in this study, it was investigated whether the level of customers' beliefs about green hotels and their intention to stay vary according to their demographic characters or not. A survey developed before was used. In this study, purposive sampling method was used and the survey was conducted on the customers of five stars green hotels located in Antalya. Frequencies, descriptive statistics, t-Tests, ANOVA, correlation, and regression were used to analyze the data gathered via survey. The results of this study indicated that customers' beliefs about green hotels were positive associated with intention to stay significantly and statistically. Also, customers' beliefs about green hotels affected positively their intention to stay significantly and statistically. Additionally, results showed the levels of customers' beliefs about green hotels and intention to stay differed according to their some demographic characteristics significantly. These characteristics were gender, age, education level, professional group, marital status, level of income, and frequency of accommodation.