Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Özüpek, Mehmet Nejat
dc.contributor.author Kolcu, Mehmet Erhan
dc.date.accessioned 2014-11-13T12:32:32Z
dc.date.available 2014-11-13T12:32:32Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Kolcu, M. N. (2009). Finansal halkla ilişkiler. Selçuk Üniversitesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Konya. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/508
dc.description.abstract Bu çalışma; finansal halkla ilişkilerin kurum bütünlüğü kavramını ortaya koymaktadır. Özellikle küreselleşme kavramıyla birlikte şirketler büyüdükçe daha çok destekçiye ihtiyaç duyar. Küresel sermaye, bütünleşmeler, ayrılmalar ve teknolojik buluşlar vb. gibi bir takım faktörlerin ortaya çıkmasıyla birlikte, paydaşlar firmanın finansal sağlamlığından emin olmak için kendilerine yardımcı olabilecek bir takım bilgiler istemeye başladılar. İşte bu noktada finansal halkla ilişkiler kavramı ortaya çıktı. Finansal Halkla İlişkiler ile Yatırımcı İlişkileriyle aynı anlamda kullanılmaktadır. Bununla beraber, yatırımcı ilişkileri geniş kurumsal yatırımcılara hitap eder. Finansal halkla ilişkiler yatırımcıların geneline yönelik iletişim faaliyetleri yürütmektedir. Finansal Halka İlişkilerin temel hedefi, şirketin gerçek değerinin hisse senedi fiyatlarına yansıtılmasını sağlamaktır. Ayrıca, bu çalışma girişle birlikte, toplam dört ana bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Birinci bölümde ?Finans ve Finansal Yönetim? başlığı çerçevesinde tanım, kavram, fonksiyon, amaç, faktör ve nitelik gibi kavramlar anlatılmıştır. İkinci bölümde ise halkla ilişkiler alanına ait tanım, amaç ve temel ilkelerden bahsedilmiştir. Üçüncü bölümde konu teorik olarak işlenmiş ve finansal halkla ilişkiler kavramı geniş bir çerçevede işlenmiştir. Son bölüm itibariyle İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli'nde bulunan 65 sermaye şirketi üzerinde yapılan bilgi anketinin bulguları ve sonuçları yer almaktadır. Sonuç olarak; finansal halkla ilişkiler, sermaye şirketlerinin karını ve kurumsal itibarını arttırıcı bir etkiye sahiptir. tr_TR
dc.description.abstract This Project states the importance of financial public relations for providing the integrity of the company. Especially with the concept of globalization, companies need more support than ever. After the capital became global, or because of joint ventures or vice versa, technological improvements, stakeholders started demanding the information of to be sure that every condition is feasible for the company. Because of that point of view, financial public relations has occured. At the present time, the terms of financial public relations and investor relations are used in the same way, and investor relations is related mostly with investors of big companies. Financial public relations performs communication of investors with related parties. The target of financial public relations is providing the real value of the company?s reinvestment prices. Also this project is formed of four main chapters and conclusion. In the first chapter -finance and financial management- there is a general explanation of finance and fundamentals of finance ,the concept, functions, aim, factor etc?was discussed. At public relations, chapter definitions, aims and basic principles of public relations was discussed. At the 3rd chapter the subject was discussed theorically and financial public relations was discussed in a wide point of view. The fourth also the last chapter contains the findings and results of the questionnaire conducted to 65 firms in Istanbul, Ankara, Izmir, Bursa and Kocaeli. As a result ;Financial Pr has an effect of increasing the profit and institutional prestige or corporate image of the equity companies tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject Finans tr_TR
dc.subject Finansal yönetim tr_TR
dc.subject Kurumsal yönetim tr_TR
dc.subject Public relations tr_TR
dc.subject Finance tr_TR
dc.subject Financial management tr_TR
dc.subject Corporate governance tr_TR
dc.subject Financial public relations tr_TR
dc.title Finansal halkla ilişkiler tr_TR
dc.title.alternative Financial public relations tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster